Poznajemy inne kultury

2020-05-12

12.05.2020r. -Nauczanie zdalne

Temat dnia: Poznajemy inne kultury  

I. Ćwiczenia poranne:

https://www.youtube.com/watch?v=351fw50UOn8

 

Zaj.plastyczne Planeta ludzi

Potrzebne będzie:

folia bąbelkowa (jak ktoś nie posiada można użyć waciki lub watę, plastelina... co mamy w domu)

Kartka papieru

Pędzel

Klej

farby

https://mermaidscreations.wordpress.com/2012/04/12/6518/

 

Zajęcia umuzykalniające:

ZApraszam dowysłuchania i nauczenia się pierwszej zwrotki

„Kolorowe dzieci” Majka Jeżowska

https://www.youtube.com/watch?v=Y_kIVuTfVk4

 

j.angielski innowacje pedagogiczne

"Akademia Umysłu Junior, zabawy z językiem angielskim - innowacja pedagogiczna"

Dzisiejsze zadanie na spostrzegawczość. Znajdź 10 różnic na obrazkach.

Zajęcia gimnastyki korekcyjnej

1. Zabawy zaczynamy od szybkiej rozgrzewki. Mogą być to skoki, zajączki, berek z workiem, przechodzenie pod sobą, przeciąganie się z partnerem, bieg w miejscu. Polecam również piosenkę https://www.youtube.com/watch?v=oD_4YBKMKFs

2. Zabawy do wyboru:

"Kurki zbierają ziarenka" - w klęku podpartym, dłonie skierowane do środka. Naśladowanie ruchów kury zbierającej ziarenka, dotknąć nosem do podłogi między rękoma.

"Pomniki" - jesteśmy pomnikami i nie możemy się poruszać (ćwiczenie wykonywane po napięciu mięśni kręgosłupa).

"Mycie się" - myjemy się dokładnie przed snem - stopa to mydło.

"Motylki" - jesteśmy motylkami i poruszamy skrzydełkami (ugięte w łokciach ramiona utrzymywane w płaszczyźnie tułowia).

"Chodzi mucha po suficie" - leżenie tyłem, nogi ugięte w stawach kolanowych, ręce wzdłuż tułowia. Naśladowanie poruszania się muchy.

Piosenka dziecięca "Głowa ramiona kolana pięty" - https://www.youtube.com/watch?v=30BVfTvlsrE

3. Między zabawami stosujemy przerwy - truchcik, oddychanie.

4. Na zakończenie stosujemy zabawy w pozycjach niskich - elementy relaksacji i wyciszenia.

Gorąco polecam korzystać ze stronki http://zdrowoisportowo.edu.pl/2020/03/16/dzieci-trenuja-w-domu-dzien-1/ , gdzie trwa akcja "Dzieci trenują w domu".Codziennie można tam znaleźć nowe ćwiczenia i zabawy sportowe, które dzieci mogą wykonywać w domu.

III. Ćwiczenia logopedyczne

Powolny oddech

Przedszkolaki powinny ćwiczyć oddech, a nie ma lepszej zabawy niż robienie baniek. Jednak tym razem umów się z dzieckiem, że wydmuchuje bańkę jak najwolniej. Sprawdzą się przy tym te najmniejsze zestawy albo po prostu zwykła rurka. Najlepiej dość szeroka.

Jeśli dziecko nie ma nic przeciwko temu, możecie nawet mierzyć czas powstawania jednej bańki. Potem zamiana ról i bańkę wydmuchujesz ty. A pociecha odlicza (już bez sprzętu, tylko samodzielnie) sekundy.

Chętnych zapraszam do wykonania kart pracy

http://miedzykulturowa.org.pl/wp/wp-content/uploads/2017/01/labirynt.jpg

http://www.camping-canada.com/kz_maze_indian.asp

Znajdź różnice

http://www.champak.in/spot-the-difference/puzzles-for-kids-spot-the-difference

 

Zabawy popołudniowe

Poszukiwacze skarbów

W tej zabawie zadaniem dziecka jest, odnaleźć, ukryty przez rodzica „skarb”, korzystając z dawanych mu słownych instrukcji, jak do niego dojść. Rolę skarbu pełnić może cokolwiek – na przykład szyszka, piórko, piłka lub foremka do zabaw w piaskownicy. Można go dziecku pokazać jeszcze przed rozpoczęciem zabawy, tak, aby dokładnie zdawało sobie sprawę z tego, czego ma szukać. „Skarbem” może być także jakaś drobna niespodzianka, na przykład batonik lub nowy numer lubianego przez dziecko czasopisma. Oto przykłady instrukcji, jakie można dawać dziecku:

-idź prosto
- zawróć
- zrób trzy kroki do przodu
- stop
- zatrzymaj się obok fontanny
- skręć w prawo/w lewo
- za kanapą/przed kanapą skręć w prawo/w lewo
- spójrz do góry/ na dół
- wejdź na kanapę
- wejdź na krzesło
- zajrzyj pod łóżko itp.

Zabawa ta, poza rozwijaniem orientacji w przestrzeni, jest także doskonałym treningiem koncentracji uwagi. Jej walory kształcące zostaną spotęgowane wówczas gdy zachęcimy dziecko, by i ono ukryło przed nami „skarb” a następnie postarało się nas do niego zaprowadzić.

 

Pozdrawiamy p.Ania i Sabina

Godło Rzeczypospolitej Polskiej Miasto Rybnik
Ministerstwo Edukacji Narodowej Kuratorium Oświaty w Katowicach