Kolory na łące

2020-05-08

08.05.2020r. -Nauczanie zdalne

Temat dnia: Kolory na łące

I. Ćwiczenia poranne:

Czekolada –wygibasy za naszej klasy

https://www.youtube.com/watch?v=e_qsWae-jYQ

II. Zajęcia organizowane przewidziane programem

Rozwijanie mowy i myślenia:

Zagadka (tęcza)

Na niebie jej barwy
pięknie się mienią.
Jak most ogromny
łączy niebo z ziemią.

 

Zapraszam do przeczytania wiersza „Tęcza” I.R.Salach

 

Tęcza ma siedem kolorów,

Kolorów siedem ma.

Wymienił je Karolek,

wymienię je i ja.

Kolor fioletowy

Pierwszy przyszedł mi do głowy.

Granatowy kolor ciemny

Dla oka przyjemny.

Za nim będzie błękit

Jak błękitne niebo.

Potem zieleń traw.

Nie pytaj mnie, dlaczego.

Barwa żółta jak słoneczko

I pomarańczowa,

Na końcu czerwona-

I tęcza gotowa.

 

Zapraszam do oglądnięcia krótkiego filmiku „Jak powstaje tęcza”

https://www.youtube.com/watch?v=qigLVHVd5j0

 

Możemy zadać dziecku pytanie:

Ile kolorów ma tęcza.

Jakie kolory występują w tęczy.

Obok jakiego koloru znajduje się pomarańczowy.

Jaki kształt ma tęcza.

 

W ramach chęci i możliwości zapraszam do wykonania doświadczenia „Poszukiwanie kolorów tęczy” Potrzebne nam będzie płyta CD i słońce. Instrukcja poniżej w linku

 

http://www.pinkstripeysocks.com/2014/02/make-rainbows-using-cds.html

 

Zapraszam do wykonania pracy plastycznej

Potrzebne będzie:

Mała gąbka

Farby

Płatki kosmetyczne

Biała kartka

Klej

Pędzel

Instrukcja poniżej w linku

Życzę miłej zabawy

https://kreatywnadzungla.pl/2016/04/niezwykla-tecza.html

 

j.angielski – Insects

 

Wysłuchajmy piosenki a później zapraszam do zabawy

 

https://www.youtube.com/watch?v=oybEMWW23uU

 

What’s this? Co to jest? Rodzic wybiera sobie jednego owada, który był w ostatniej piosence na zajęciach. Dziecko odgaduje co to jest za przedmiot podaje nazwę w j.ang.

 

What have i got in my box? Rodzic chowa w pudełku rzecz lub ilustrację związaną z tematem owada. Następnie losuje i pyta: Co mam w pudełku. Dziecko odgaduje, co to jest i podaje nazwę po angielsku

Zabawa w zgadywanie. Na podłodze kładziemy przedmioty, ilustracje z owadami, które poznaliśmy ostatnio. Dziecko odwraca się i wtedy rodzic zabiera jeden obrazek. Po odwróceniu dziecko zgaduje co to było.

 

III. Ćwiczenia gimnastyczne

 „ Wielkie poruszenie”

 

https://www.youtube.com/watch?time_continue=2&v=I2WWpt_n9Is&feature=emb_logo

 

Zajęcia popołudniowe

„Kto szybciej ułoży tęczę”

Wyszukiwanie w pokoju po 1 przedmiocie z koloru tęczy. Kto pierwszy ułoży kolory tęczy wygrywa

Chętnych zapraszam do wykonania kart pracy

Karty pracy

cz.5 nr 40

cz.2 nr 47

 

W ramach odpoczynku zapraszam do wysłuchania "Dorotka i Królestwo Podwójnej Tęczy"

https://www.youtube.com/watch?v=ytnHLfPIp64

 

Ściskam mocno p.Sabina

Godło Rzeczypospolitej Polskiej Miasto Rybnik
Ministerstwo Edukacji Narodowej Kuratorium Oświaty w Katowicach