Jak Polska długa i szeroka

2020-04-27

27.04.2020r. -Nauczanie zdalne

Temat dnia: Jak Polska długa i szeroka  

I. Ćwiczenia poranne:

Zabawa orientacyjno- porządkowa "Marmurki".

Swobodny bieg w różnych kierunkach.
Na hasło "Marmurki" dzieci zatrzymują się i nieruchomieją w różnych pozach.


II. Zajęcia organizowane przewidziane programem

Rozwijanie mowy i myślenia:

„Dzień flagi”

Ada patrzy na pudełko nowych kredek z zachwytem w oczach. Dostała je od babci Halinki „Kredki w trzydziestu kolorach”-tak jest napisane na opakowaniu. Ada nie umie czytać ale wierzy babci. Ostrożnie dotyka paluszkiem kolejnych kredek. „Prześliczne”-myśli. Wydaje się, Adzie, że kredki uśmiechają się do niej i zachęcają, żeby coś narysowała. Na przykład różowego kota albo słonia w czterech odcieniach zieleni. A może żółtego królika? Trudny wybór-myśli Ada i aż wzdycha. Olek, który siedzi obok, przy biurku, podnosi głowę znad ćwiczeń do zerówki.

-Pożycz mi czerwoną kredkę-prosi siostrę.

Ada wolałaby nie rozstawać się z żadną kredką, ani na chwilę, a szczególnie z czerwoną, najpiękniejszą i najweselszą ze wszystkich kredek. Dlaczego chcesz czerwoną? Buraczkowa też jest ładna, I pomarańczowa też –podsuwa bratu inne kredki.

Maluję Polską flagę. Potrzebuję czerwonej kredki. Chyba wiesz w jakich kolorach jest nasza flaga-pyta Olek.

Ada pośpiesznie podaje bratu czerwoną kredkę. Niech sobie nie myśli, że ona takich rzeczy nie wie. Potem w milczeniu przygląda się jego pracę i marszczy czoło.

-Dlaczego nasza flaga jest biało-czerwona? Na świecie jest więcej niż dwa kolory. Gdyby była w trzydziestu kolorach, byłaby ładniejsza-mówi

-Ja nie mogę? Słyszysz tato?! Woła Olek

Tata kiwa głową i zwraca się do Ady.- Nie będziemy zmieniać polskiej fagi, iż na świecie jest więcej niż dwa córeczko. Biel i czerwień to barwy naszego herbu: białego orła na czerwonym tle. Biel oznacza czystość i uczciwość, czerwień odwagę i waleczność.

-Aha-Ada robi poważną minę, żeby było wiadomo, że wszystko rozumie. –Ja też chcę rysować odwagę i waleczność-mów

Cała rodzina Ady włączyła się do rysowania biało-czerwonych flag.

-Przydadzą się. Lada dzień będzie święto flagi –mówi mama

W dzień flagi z samego rana Ada i Olek, mama i tata wychodzą przed blok podziwiać swoje dzieła. Ich okna zdobią małe biało-czerwone flagi.

-Macie najładniej ozdobione okna w całym bloku- chwali sąsiadka z drugiego piętra.

- A wie Pani, że na świecie jest więcej niż dwa kolory, ale biały i czerwony są najładniejsze- zapewnia ją Ada.

Możemy porozmawiać na temat opowiadania:

-jakie kolory ma nasza flaga

-co oznaczają kolory naszej flagi

Zapraszam do zobaczenia prezentacji „Symbole narodowe”

https://www.youtube.com/watch?v=DCwEJ9tHt5c

 

Ćwiczenia gimnastyczne:

Zabawa z elementem podskoku "Wróbelki"

Podskoki obunóż w miejscu i do przodu.

 

Zabawy popołudniowe

III. Zajęcia sensoryczne

„Dotykowe pudełko”

weź pudełko po butach lub poszewkę na poduszkę, umieść w środku różne przedmioty, po czym poproś dziecko, by wkładając rękę do pudełka spróbowało zgadnąć, jakiego przedmiotu dotyka.(mogą to być warzywa, owoce, zabawki, części garderoby)

 

„Siłowanie”

usiądź na podłodze i powiedz dziecku „Spotkałeś na swojej drodze ogromny kamień, spróbuj go przepchnąć”.

 

 

Ćw.grafomotoryczne

Karty pracy cz.5 12-13

Karty pracy cz.2 nr 40

 Chętnych zapraszam do wykonania pracy plastycznej "flaga" (zdjęcie poniżej), kto ma ochotę może wykorzystać inne pomysły do zrobienia flagi, które widoczne są na zdjęciu miłej zabawy :)

Potrzebne bedą:

6 płatków kosmetycznych

farba czerwona

klej

kartka papieru

Drodzy Rodzice zajęcia dostosowujemy do indywidualnych możliwości dziecka.

 

Pozdrawiam serdecznie i życzę słonecznego dnia p.Sabina

 

 

 

Godło Rzeczypospolitej Polskiej Miasto Rybnik
Ministerstwo Edukacji Narodowej Kuratorium Oświaty w Katowicach