Życzenia Świąteczne

2020-04-09

 

KWIECIEŃ, WIELKANOC

09.04.2020 – Nauczanie zdalne

Temat dnia: Życzenia wielkanocne

 

I . Ćwiczenia poranne

Ćwiczenia poranne: „Ćwiczymy ze świeżakami”

https://www.youtube.com/watch?v=Vq4LxW6QX7I

II. Zajęcia organizowane przewidziane programem.

Jeśli mamy w domu proszę pokazać dzieciom kartki świąteczne. Dzieci oglądają karty świąteczne związane z Wielkanocą. Odnajdują na nich motywy świąteczne (symbole), nazywają je.

Liczenie kart świątecznych - zajęcia matematyczne:

Możemy przygotować 10 kartek świątecznych (jeśli nie mamy możemy wykorzystać karty do gry, książki lub kartoniki z liczbami od 1-10…..). Prosimy, aby dziecko rozłożyło kartki, ułożyło jedną kartkę obok drugiej, policzyło karty (raz od prawej strony, raz od lewej strony) i pokazało wynik na palcach. Zwracamy uwagę na fakt, że – bez względu na kierunek liczenia – liczba kart się nie zmieniła.

Wykonywanie działań matematycznych na konkretach (kartach świątecznych).

Wykorzystujemy poprzednie kartki lub karty, kartoniki z liczbami lub 10 kart świątecznych z poprzedniego zadania.

Mówimy dzieciom zadanie: np.: Mama postanowiła wysłać karty z życzeniami świątecznymi do babci Zosi, cioci Krysi, wujka Edka i pradziadka Adama. Dzieci układają odpowiednią liczbę kart. Niestety, zabrakło jej jednego znaczka. Odłożyła więc jedną kartę na bok i poszła do skrzynki pocztowej tylko z tymi, na których nakleiła znaczki. Ile kart mama wrzuciła do skrzynki pocztowej? Zachęcamy dzieci do samodzielnego układania i rozwiązywania zadań.

4- latki pokazują wynik na palcach.

Zabawa ruchowa Świąteczne życzenia.

Dzieci poruszają się po pokoju w rytm muzyki. Gdy muzyka cichnie podcho­dzimy do siebie i wypowiadamy słowa: Wesołych Świąt.       

https://www.youtube.com/watch?v=6RH8hXpWnlk

 Zabawa- „Budujemy domy z pocztówek”.

Potrzebujemy 10 pocztówek.

Prosimy dzieci, aby zbudowały domy, wykorzystując jak największą liczbę kart i policzyły, ile kart wykorzystały w tym celu.

Zajęcia umuzykalniające

Słuchamy piosenki „Znaki Wielkanocy” po przesłuchaniu piosenki możemy przeliczyć jakie symbole świąteczne dzieci usłyszały

https://www.youtube.com/watch?v=OCmZrAz3t-U&feature=youtu.be        

III. Propozycje zajęć popołudniowych

Zajęcia logopedyczne

Przedświąteczne porządki – ćwiczenie aparatu artykulacyjnego, zabawa „Baba w buzi”

Pewnego dnia baba, która mieszka u każdego w buzi, robiła wielkie porządki. Najpierw umyła dokładnie ściany (język przesuwa się w stronę policzków po stronie wewnętrznej). Potem umyła sufit (język przesuwa się do podniebienia). Podłoga też była bardzo brudna, więc umyła ją dokładnie (język na dnie jamy ustnej). Okna też musiały zostać umyte. Najpierw umyła je od zewnątrz, a później od środka (język wędruje po stronie zewnętrznej zębów, a potem po ich stronie wewnętrznej). Wreszcie umyła schody w przedsionku (język przesuwa się w stronę dolnej wargi i wysuwa na brodę). Komin też musiał zostać wyczyszczony (język wysuwa się w kierunku wargi górnej i nosa). Wytrzepała dywany (język wykonuje szybkie ruchy w górę i w dół). Na koniec pootwierała wszystkie okna, by dom przewietrzyć. Do domu wpadł wiatr (dzieci nabierają powietrze nosem i wydmuchują ustami). W tak wysprzątanym domu można już malować wielkanocne pisanki!

Zapraszam do wysłuchania bajki Nieznane Przygody Mikołajka „Jajko Wielkanocne”

https://www.youtube.com/watch?v=qi2_Byl6Ji0

Chętne dzieci zapraszam do nauki rysowania zajączka

https://www.youtube.com/watch?v=x8MtFu909cs

Zapraszam na trochę inspiracji może ktoś wykorzysta „Sposoby malowania jajek”

https://www.youtube.com/watch?v=zo6FWbsXI5U

 

Karty pracy

Cz.4 str. 56 i 57 pomarańczowe

Cz.2 str. 28 zielone

 

Serdeczne pozdrowienia dla moich Kociaków p.Sabina

 

 

Godło Rzeczypospolitej Polskiej Miasto Rybnik
Ministerstwo Edukacji Narodowej Kuratorium Oświaty w Katowicach