Przedszkolak w domu - “ Co nam daje las”

2020-04-23

Dzień dobry Biedroneczki, uśmiecnięte od rana minki? Mamy nadzieję, że tak!

I. Ćwiczenia poranne

Ćwiczenia i zabawy ze Świeżakami

II. Co nam daje las? – rozmowa inspirowana wierszem A. Widzowskiej Strażnicy przyrody

Kuku, kuku! – echo niesie.
To kukułkę słychać w lesie.
– Kuku, czekam! Kuku, dzieci!
Czy sprzątniecie swoje śmieci?
Płaczą sarny i jeżyki:
– Ach! Zamienią las w śmietniki!
Rudy lisek wyszedł z norki.
– Dzieci to są mądre stworki.
O! Zbierają już butelki
i zakrętki, i papierki.
Wiedzą, że ze szkiełka w lesie
straszny pożar się rozniesie!
Hyc! Wyskoczył zając Kicek.
– Chcecie poznać tajemnicę?
Każdy maluch las szanuje
i porządku w nim pilnuje.
Wie, że drzewo i roślina
oczyszczają dym z komina.
– Prawda – szepnął wilczek młody.
– Dzieci bronią swej przyrody.
Nikt nie goni nas z patykiem
i nie płoszy zwierząt krzykiem.
Po mrowiskach też nie skaczą.
Przecież wtedy mrówki płaczą!
Odezwała się sarenka:
– Pamiętają o ziarenkach,
w zimie dokarmiają ptaki.
Lubią nas te przedszkolaki!
Cieszmy się więc do rozpuku
i śpiewajmy: Kuku, kuku!

Rozmowa na temat wiersza.

Rodzic pyta dziecko: Jaki ptak wydaje odgłosy: kuku, kuku? O co kukułka pytała dzieci? Co mówiły w wierszu poszczególne zwierzęta: sarny i jeżyki, lis, zając Kicek i mały wilczek? Z czego cieszyły się zwierzęta?

Kontynuujemy rozmowę: Co można robić, a czego nie wolno robić, będąc w lesie? Dlaczego trzeba dbać o las? Czym dla zwierząt jest las? Dzieci wypowiadają się swobodnie i uzasadniają swoje zdanie.
Wyjaśniamy, że – podobnie jak ludzie – inne żywe stworzenia mają swoje domy. Domem dla wielu zwierząt, a także dla roślin, jest las. Zwierzęta, podobnie jak ludzie, nie lubią, gdy w ich domu ktoś zakłóca im spokój. Dlatego w lesie należy zachowywać się cicho i szanować przyrodę.

Poznanie i omówienie budowy drzewa (obrazek pod wpisem)

Ćwiczenia gimnastyczne:

Sprintem do maratonu - Gimnastyka w domu i w przedszkolu

Język angielski

Sports vocabulary – utrwalenie słownictwa związanego ze sportam i z kierunkami

https://www.youtube.com/watch?v=JV-D_K4drsA

Everybody in, (idziemy do przodu)
everybody out, (idziemy do tyłu)
everybody turn around, (obracamy się wokół własnej osi)
Everybody shout: hey! (wszyscy wołają Hej!)
Everybody ready, here we go, (maszerujemy w miejscu)
Let’s do The Pinocchio! (rysujemy w powietrzu nos Pinokia)
Right hand! Left hand! (wyciągamy prawą rękę! lewą!)
Right leg! Left leg! (wyciągamy prawą nogę, lewą!)
Chin up! (broda do góry)
Turn around! (obrót)
Sit down! (siadamy)

Życzę wszystkim słonecznego i spokojnego dnia - Pani Karolina

III. Zajęcia projektowe: „Mały Miś – Mali przedsiębiorcy”

Zabawy matematyczne z monetami.

• Dzieci porównują ciężar poszczególnych monet. Szacują, czy ważą tyle samo, czy różnią się od siebie – układają na jednej dłoni wybraną monetę, a na drugiej dłoni inną monetę. Opisują swoje wrażenia.
• Układają monety od największej do najmniejszej i odwrotnie.
• Segregują monety według nominału.
• Układanie rytmów z monet. Rodzic układa rytm, np. moneta 1 gr – 2 gr – 5 gr, a zadaniem dziecka jest go kontynuować.
Uwaga! Do zabawy używamy zdezynfekowanych monet!

Zabawa w sklep.
Rodzice wraz z dziećmi budują sklep z artykułów dostępnych w domu. Do zabawy można użyć papierowych pieniędzy wykonanych przez dziecko. Rodzic przypomina dziecku o używaniu słów grzecznościowych: proszę, dziękuję.

Chętnych zapraszam do wypełnienia ćwiczeń grafomotorycznych

https://blizejprzedszkola.pl/sprzatamy-las-pd,3,8055.html#

https://mamotoja.pl/pub/babyonline_2015/labirynty/labirynt-wiewiorka.pdf

W chwilach relaksu zapraszam do wspólnego wysłuchania „Leśnych opowieści”

https://www.youtube.com/watch?v=cs706BU_7wU

Życzyę dzieciom i rodzicom miłego i bezpiecznego dnia - Pani Ula

Godło Rzeczypospolitej Polskiej Miasto Rybnik
Ministerstwo Edukacji Narodowej Kuratorium Oświaty w Katowicach