Przedszkolak w domu - “ Człowiek i zwierzęta”

2020-04-16

I. Ćwiczenia ruchowe

https://www.youtube.com/watch?v=Tc82wV1jV-4

II. Rozpoznawanie głosów zwierząt z wiejskiego podwórka.

https://view.genial.ly/5e9336bb124be30da536b6cc?fbclid=IwAR1DCJwg5q8vmdTO-gOmfARBJxZ6gbSwcuxxKmLIq0wTAUpXhPKA4B2DbKM

Słuchanie wiersza E. Stadtmüller Śniadanie.

Jedźmy na wieś – daję słowo,
że tam można podjeść zdrowo.
Już od rana białą rzeką
wyśmienite płynie mleko.
Płynie do nas wprost od krowy,
serek z niego będzie zdrowy.
Kura chwali się od rana:
– Zniosłam jajko, proszę pana!
Proszę spojrzeć – to nie bajka.
Wprost od kury są te jajka!
Jeszcze tylko kromka chleba
i do szczęścia nic nie trzeba.

Porozmawiaj z dzieckiem na temat wiersza: Dlaczego autor wiersza zachęca do wyjazdu na wieś? Czym chwaliła się kura? Jakie jeszcze inne zwierzęta można spotkać na wiejskim podwórku? Następnie układa na dywanie zdjęcia zwierząt, które można spotkać na wsi. Prosi o wybranie tych, o których jest mowa w wierszu, i ułożenie ich obok pozostałych, jedno pod drugim. Potem dziecko mówi jakie produkty można otrzymać od tych zwierząt.

Ćwiczenia gimnastyczne:

Zabawy z wykorzystaniem kart do zabaw ruchowych:

https://view.genial.ly/5e8f24d6602d4b0e2631178e

Język angielski:

Utrwalenie słownictwa związanego z tematyką „Farm animals” : duck, mice, chicken, pig, goats,, horse, cow, sheep, roosters

Piosenka The Animals on the Farm : https://www.youtube.com/watch?v=zXEq-QO3xTg

Magic eye – rozkładamy karty obrazkowe na dywanie. Nazywamy wszystkie zwierzątka po kolei. Następnie odwracamy do dołu jedną kartę i ponownie nazywamy wszystkie zwierzątka razem z tą zasłoniętą. Potem znowu odwracamy drugą kartę i znowu nazywamy wszystkie karty razem z dwoma odwróconymi. Potem odwracamy trzecią, czwartą, itd. Dzieci próbują zapamiętać wszystkie odwrócone obrazki.

What’s this? Rodzic podaje nazwę zwierzątka i przedstawia obrazek. Zadaje pytanie np. Is is a dog? Is it a cat? Odpowiedzi: No it isn’t. / Yes it is.

MIłego dnia! Dbajcie o siebie! - Pani Karolina

III. Zabawy logopedyczne:

Zabawa z fasolą i wiosenne ćwiczenia artykulacyjne.

https://www.youtube.com/watch?v=7N61I91O-nI&fbclid=IwAR1ZfkVVs7-UUZD9JMgM7ZRdspksLc0Iylg8PSRdFjaDqqbQiMejRMtcy-c


https://domologo.pl/logopedia/cwiczenia/cwiczenia-artykulacyjne/wiosenna-gimnastyka-artykulacyjna/?fbclid=IwAR0pTkzDJkyFQl9iO9idfZJsA_aJUbcIdjETB7jXr0M2vdV0vIby_7pjVgk

Popoludniu warto zrobić sobie małą powtórkę. po obejrzeniu filmiku znajdują się proste zadania do wykonania. Jestem ciekawa jak Wam pójdzie. 

Zwierzęta w gospodarstwie

Uważajcie na siebie i bądźcie zdrowi!  Pani Ula

 

Godło Rzeczypospolitej Polskiej Miasto Rybnik
Ministerstwo Edukacji Narodowej Kuratorium Oświaty w Katowicach