Przedszkolak w domu - “Ptasie koncerty”

2020-04-02

Ćwiczenia ruchowe

https://www.youtube.com/watch?v=FacAJxiIzh4

Leśny koncert – zajęcia matematyczne z elementami ćwiczeń artykulacyjnych

Zabawy logopedyczne. Ćwiczenie narządów mowy przed lusterkiem:

• Ptasie echo – rodzic wypowiada zgłoski, np. ćwirk, świrk, czyrik, ćwirik, a dzieci powtarzają (obserwują usta w lusterku – wargi na zmianę ściągnięte i rozciągnięte).

• Dzióbki – dzieci obserwując wargi w lusterku, naśladują odgłosy ptaków: ćwir, kuku, kukuryku, koko, stuk-puk, hu, hu, kra, kra, kwa, kwa, gę, gę, kle, kle.

Ładny ptaszek. Propozycje zabaw matematycznych z klockami lub koralikami 

Rodzic zadaje zagadkę wprowadzającą do zabawy:

Ładny ptaszek, lecz złodziejka czarnym okiem na nas zerka. Ładny ptaszek, lecz złodziejka czarnym okiem na nas zerka. Biało-czarne piórka ma, kradnie wszystko, co się da. (sroka)
Korale lub klocki. Rodzic prezentuje różne korale na sznurku lub klocki (np. jeden sznur z małymi, a drugi z dużymi koralami; dużych korali powinno być mniej niż małych lub adekwatnie do klocków ). Rodzic zadaje pytanie: Jak myślicie, których korali (klocków) jest więcej? – dzieci porównują „na oko”, gdzie jest więcej, a gdzie mniej korali, następnie przeliczają koraliki(klocki) i sprawdzają, czy dobrze ustaliły ich liczbę (jeśli dzieci same tego nie odkryją, warto zwrócić uwagę na to, że kiedy korale (klocki) są większe, to może się wydawać, że jest ich więcej).

Ile korali (klocków) zabrała sroka?Rodzic prezentuje sznur korali (klocki) i prosi, aby dzieci je przeliczyły. Następnie przylatuje sroka (rodzic zasłania korale (klocki) i zabiera kilka korali (klocków). Na początek dziecko odpowiada na pytania: Ile korali(klocków) było na sznurku? Ile jest teraz?

Zabawa matematyczna Sroki złodziejki.

Dziecko otrzymuje sznur 10 korali lub (klocków, zakrętek, co mamy pod ręką w ilości 10) . Na przemian z rodzicem, siostrą zadają sobie matematyczne zagadki, na wzór zabawy Ile korali zabrała sroka?, opisanej wyżej.

Język angielski

Proponowane słownictwo do powtórzenia:
Spring, flower, sun , bird, bee, kite, tree
https://www.youtube.com/watch?v=QdBbBZkITxA

Stwórz swój słowniczek:
Z plików można wydrukować obrazki przedstawiające omawiane słownicto. Dziecko może również namaować obrazki, tworząc swój własny słowniczek.

Zabawa Koło z ilustracjami
Rozkładamy ilustracje w kole. Dziecko maszeruje w rytm piosenki dookoła obrazków przedstawiających słownictwo. W momencie kiedy muzyka przestanie grać mówi głośno co znajduje się na ilustracji przy której aktualnie się znajduje. Ilustracje do wykorzystania z poprzednich zajęć.

Miłego dnia! Dbajcie o siebie. Pani Karolina

Zadania na popołudnie:

Zachęcam do zajrzenia na poniższy link i wykonania ćwiczeń logopedycznych:

https://www.mimowa.pl/gimnastyka-buzi-i-jezyka

Dla chętnych pzysyłamy do wykonania karty pracy

Karty pracy cz4. Nr 45 i 46

http://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2016/12/kpatki7.jpg

Z okazji obchodzonego dzisiaj Światowego Dnia Świadomości Autyzmu proponuje, aby obejrzeć wraz z dziećmi krótki filmik oraz zachęcam do rozmowy z dziećmi na temat zachowania dzieci,  tego co lubią i nie lubią, w jaki sposób się bawią, komunikują się z innymi. Czy jest coś co nas też bardzo denerwuje?, W jaki sposób okazujemy swoje uczucia?, Co lubimy?, Czy osoby ze spektrum autyzmu są podobne do nas?

https://www.youtube.com/watch?v=QLv-dvLCgAg&feature=youtu.be&fbclid=IwAR2MaftakHaPW6ICTWSN0UyShgvlyNnvsuUIEaJpncov8l3RzoaXGxpZO3U

Serdecznie pozdrawiam i życze miłego dnia. Pani Ula

 

Godło Rzeczypospolitej Polskiej Miasto Rybnik
Ministerstwo Edukacji Narodowej Kuratorium Oświaty w Katowicach