Luty

2020-02-03

1. Muzyka wokół nas
• poznawanie instrumentów perkusyjnych: kołatki, grzechotki, bębenka, trójkąta, talerzy, drewienek, oraz sposobu gry na nich
• akompaniowanie do piosenek na instrumentach lub różnych przedmiotach, indywidualnie lub grupowo (orkiestra).
• tworzenie muzyki z wykorzystaniem różnych przedmiotów, według podanego kodu (zastępowanie obrazka przedstawiającego daną czynność znakiem graficznym, np. gniecenie papieru – znakiem zygzaka).
• słuchanie wierszy, opowiadań, legend dotyczących Polski, np. jej pochodzenia
• poznawanie sylwetek znanych Polaków, np.: Fryderyka Chopina, Mikołaja Kopernika, Jana Pawła II.
2. Nie jesteśmy sami w kosmosie
• poznawanie ciekawostek na temat Ziemi i wszechświata
• poznawanie nazw wybranych planet Układu Słonecznego, np.: Wenus, Merkury, Mars
• gromadzenie wiadomości o kosmosie (poprzez literaturę, zdjęcia, albumy, internet)
• poznawanie satelity Ziemi – Księżyca; poznawanie ciekawostek, legend z nim związanych
• poznawanie w sposób pośredni zawodów związanych z kosmosem – kosmonauty, astronoma.
3. Baśnie, bajki, bajeczki
• poznawanie pojęć związanych z teatrem: scena, scenografia, aktor, rekwizyty, reżyser, rola
• odgrywanie ról w zabawach parateatralnych; posługiwanie się mową, gestem, ruchem.
• ocenianie zachowań postaci z literatury dziecięcej.
• uczestniczenie w zabawach opartych na wybranych technikach i metodach aktywizujących, np.: wizualizacja, personifikacja, analogia, drama.
4. Zwierzęta z dżungli i sawanny
• poznawanie, w sposób bezpośredni (zoo) lub pośredni (filmy, albumy), zwierząt z innych stref klimatycznych (zwierzęta egzotyczne)
• wyjaśnianie roli ogrodów zoologicznych.
• poznawanie modelu kuli ziemskiej – globusa:
- wskazywanie kontynentów, oceanów, mórz
- zabawy z globusem, np. zabawa Palcem po świecie

 

Piosenka „Kraina Muzyki”
1.Gdy w przedszkolu gra muzyka – tańcujemy wkoło.
Nie ma ciszy, nie ma nudy – bardzo jest wesoło!
I każdy z nas dobrze wie, Kraina Muzyki wspaniała jest!
2. Szybkie, skoczne pioseneczki – wszyscy uwielbiamy,
A przy wolnych – jak żółwiki wolno się ruszamy.
I każdy z nas...
3.Trąbka, flecik i fortepian – grają dziś od rana:
Trutu – tu tu, fiju – fiju, bum – bum – bum, na- na- na
I każdy z nas...
4.Lecz, żeby na instrumentach grać,
Trzeba się na muzyce znać,
Rozumieć cały nutowy świat Ty rozumiesz?
On rozumie? Bo ja TAK!
Wszystkie te muzyczne sprawy - to nie tajemnice,
Dzięki naszej ulubionej – Pani Muzyce!


MY SIĘ CHŁODU NIE BOIMY –wiersz
My się chłodu nie boimy,
podskoczymy, zatańczymy.
Dalej, dalej całą grupą
łap za rączki, kręć się w kółko!
W kotka, w myszkę, przez boisko,
przestraszymy złe wietrzysko.
Niech przed zimnem nikt nie tchórzy,
to wyrośnie zdrów i duży.

Godło Rzeczypospolitej Polskiej Miasto Rybnik
Ministerstwo Edukacji Narodowej Kuratorium Oświaty w Katowicach