KURCZAKI I JAJKA.

2020-04-08

NAUCZANIE ZDALNE

 

TEMAT TYGODNIA: WIELKANOC

 

TEMAT DNIA: KURCZAKI I JAJKA.

 

Data: 8.04.2020 r.

 

I. Ćwiczenia poranne:

 

Zabawa bieżna „Lis i kurczęta”

 

Wyznaczamy teren do zabawy oraz miejsce, gdzie znajduje się kurnik – schronienie dla kurczaków. Trzeba wybrać jedną osobę, która będzie lisem. Oznaczamy ją szarfą lub chustą. Lis stoi obok osoby prowadzącej zabawę. Dzieci (kurczaki) biegają w różnych kierunkach. Na hasło: Lis się skrada – kurczaki uciekają jak najszybciej do kurnika. Lis stara się złapać jak najwięcej kurczaków.

 

Zabawa orientacyjno- porządkowa „Kury i kurczęta”.

 

Układamy na podłodze, ze skakanek -koło (kurnik), do którego wkładamy obrazki zwierząt. Podnosimy wysoko obrazek przedstawiający jedno ze zwierząt: koguta, kurę lub kurczaka. Zadaniem dzieci jest poruszanie się w charakterystyczny dla tych zwierząt sposób. Na hasło: Jastrząb – dzieci jak najszybciej wracają do kurnika.

 

II. Zajęcia organizowane przewidziane programem:

 

1.Rozwiązywanie zagadki I. Fabiszewskiej.

 

Gdy skorupka pęka,

 

wychodzi z jajeczka.

 

Wygląda jak żółta

 

puszysta kuleczka. (kurczak)

 

 Historyjka obrazkowa - z elementami ćwiczeń słownikowych - „Gdy skorupka jajka pęka” ( karty pracy cz. 4,. str.- 66)

 

 Zabawa – „Kury”.

 

Dzieci naśladują sposób poruszania się kury – podskakują na dwóch nogach, zamieniając się miejscami z innym dzieckiem.

 

Opisywanie kurczaka za pomocą określeń przymiotnikowych.

 

 Dzieci siedzą na dywanie, włączamy nagranie dowolnego utworu w umiarkowanym tempie. Dzieci podają sobie maskotkę wielkanocnego kurczaka. Na przerwę w nagraniu muzyki, pytamy w imieniu kurczaka: Jak wyglądam? Dziecko, które trzyma w ręce kurczaka podaje jego jedną charakterystyczną cechę, np.: miękki, żółty, puszysty. Następnie zadajemy pytania (w imieniu kurczaka) np.: Co jem? Ile mam nóg? Jaki dźwięk wydaje? Co robię, kiedy się boję?

 

Ćwiczenia gimnastyczne  - rozwijanie ogólnej sprawności ruchowej, ćwiczenia dużych grup mięśniowych.

 

Proponuję wspólne ćwiczenia z rodzicami

 

Pajacyki, podskoki i skłony - „Raz, dwa, trzy- ćwiczysz Ty”

 

Rodzic może prezentować kolejno ćwiczenia, dzieci starają się je powtórzyć. Zwracamy uwagę na bezpieczeństwo.

 

Język angielski:

 

Zachęcam do osłuchania z piosenką  „The Way The Bunny Hops”. Proponuję zabawy ruchowe do piosenki. https://www.youtube.com/watch?v=hb9tt7LiYrc

 

Zapoznanie z słownictwem: Happy Easter, Easter bunny, basket, egg, lamb, chick,

 

Zabawa: „Co zniknęło z koszyka”

 

Do koszyka wkładamy kilka przedmiotów, zabawek. Dziecko uważnie patrzy co jest w koszyku. Następnie prosimy dziecko, aby na chwilę się odwróciło, wtedy wyciągamy z koszyka jeden przedmiot. Dziecko może narysować lub „naśladować” za pomocą ruchu, dźwięku, przedmiot, który „zniknął”.

 

III. Propozycje zajęć popołudniowych

 

Dla chętnych: „Wykonanie sylwety kurczaka”- Wspólna praca dzieci i rodziców:

 

Potrzebne materiały: mały słoik, który wypełniamy żółtą bibułą, czerwona i żółta kartka, czerwona

 

tekturka (na nóżki), taśma dwustronna lub klej.

 

Dzieci z pomocą Rodziców ozdabiają słoik żółtą bibułą. Wycinamy grzebyk i przyklejamy go na czubku (słoika). Następnie wycinamy dziobek z czerwonego papieru, ogonek i skrzydełka z koloru żółtego. Z czerwonej tektury wycinamy nóżki. (Jeśli wycięcie poszczególnych elementów sprawia dzieciom trudność, rodzice mogą przygotować ich szablony). Wszystkie elementy przyklejamy na słoiku. Na koniec przyklejamy oczy.

 

Dzieci mogą uzupełniać karty pracy

 

Karty pracy cz. 4, s. - 67

 

Serdecznie pozdrawiam p.Beata

 

 

Godło Rzeczypospolitej Polskiej Miasto Rybnik
Ministerstwo Edukacji Narodowej Kuratorium Oświaty w Katowicach