Nauczanie zdalne - To wszystko dla was, rodzice…

2020-05-29

Nauczanie zdalne 29.05.2020
Temat dnia: To wszystko dla was, rodzice…

I.Ćwiczenia poranne:

1. Piosenki dla rodziców. Osłuchanie się z tekstem i melodią:
„Jesteś mamo skarbem mym”
1. Kiedy mija noc i dzień nastaje,
Zawsze mówisz mi - witaj kochanie.
Po czym tulisz mnie, czule całujesz,
Więc zaśpiewam Ci, to co ja czuję.
Proszę otwórz serce swe,
Niech w nie wpadną słowa te,
Które Tobie teraz ja,
Podarować właśnie chcę.
Ref. Jesteś mamo skarbem mym,
Kocham Ciebie z całych sił.
Jesteś wszystkim tym co mam,
Wszystko Tobie jednej dam. (2x)
2. Kiedy mija dzień i noc nastaje,
Mówisz - miłych snów, moje kochanie.
Po czym tulisz mnie, czule całujesz,
Więc zaśpiewam Ci, to co ja czuję.
Proszę otwórz serce swe,
Niech w nie wpadną słowa te,
Które Tobie teraz ja,
Podarować właśnie chcę.
Ref. Jesteś mamo skarbem mym,
Kocham Ciebie z całych sił.
Jesteś wszystkim tym co mam,
Wszystko Tobie jednej dam. (2x)

„Piosenka dla taty”
Mój tata to ktoś
kto ma w sercu coś,
coś co sprawia, że
zawsze z nim być chcę.
Tata, kochany rycerz wspaniały,
da kwiatka mamusi
a mi zawsze buzi.
Mój tata to ktoś
kto ma w sercu coś,
coś co sprawia,
że mama śmieje się.
Tata, kochany rycerz
wspaniały, da kwiatka mamusi
a mi zawsze buzi.
Tata, kochany rycerz
wspaniały, da kwiatka mamusi
a mi zawsze buzi.

II. Zajęcia objęte programem

1. Słuchanie wiersza B. Szelagowskiej „Jesteśmy razem”.
Zakwitły maki w ogrodzie.
Mamie je podaruję.
A siostra zrobi laurkę –
sama ją namaluje.

Ja tacie umyję samochód
i zrobię to razem z bratem.
Sam raczej bym nie dał rady –
obydwaj kochamy tatę!


Każdy zna takie słowo,
ważne dla córki, dla syna.
Oznacza miłość, wspólnotę …
Jakie to słowo?
RODZINA

Powyższy wiersz można znaleźć na:
https://www.youtube.com/watch?v=jayIKj4mBIg

2. Rozmowa na podstawie wiersza :
- Co dziecko podaruje mamie?
- Co dzieci zrobią dla taty?
- Co to jest rodzina?
- Co można zrobić miłego dla swojej rodziny (samemu, z rodzeństwem)?

3. Kończenie zdań – prosimy dzieci aby dokończyły zdania:
- Lubię moją rodzinę, bo …
- Z moją rodziną najbardziej lubię …
- Moja rodzina to …

4. Język angielski: Utrwalenie piosenki "Hello Mummy".

III. Propozycja zajęć popołudniowych:

1. Utrwalenie zabawy kształtującej postawę ,,Poruszam się i prostuję”
Przypomnimy sobie zabawę:
Na tle muzyki dzieci pokazują różne formy ruchu wskazane przez rodzica (podskoki, obroty, bieg, skoki do przodu). Kiedy muzyka cichnie, wszyscy siadają na dywanie w siadzie skrzyżnym z wyprostowanymi plecami (wyrabiamy u dzieci nawyk zachowania prawidłowej postawy).
Moja propozycja piosenki: https://www.youtube.com/watch?v=EoJUXxl7iKg

2. Zabawa muzyczno- ruchowa „Taniec z gazetami”.
Duże szare gazety kładziemy na podłodze. Zadaniem dzieci jest zatańczenie na gazecie tak aby nie wyjść poza gazetę. Kiedy muzyka cichnie zadaniem dzieci jest przybranie dziwnej pozycji.
Propozycja muzyki: https://www.youtube.com/watch?v=WeRYx4rZRSc

3. Malowanie i kolorowanie serduszek dla rodziców.
Malujemy dziecku serduszko na kartce. Dziecko z naszą pomocą wycina je nożyczkami, a następnie koloruje lub ozdabia na swój sposób dostępnymi materiałami.

 

Godło Rzeczypospolitej Polskiej Miasto Rybnik
Ministerstwo Edukacji Narodowej Kuratorium Oświaty w Katowicach