Praca zdalna - Co jest na naszym podwórku?

2020-05-22

Piątek 22.05.2020 Praca zdalna
Temat dnia: Co jest na naszym podwórku?

I. Ćwiczenia poranne

1. Ćwiczenia w ‘Wyprawce plastycznej’
Kilka kartek różnego koloru, nożyczki i klej. Dzieci wycinają kolorowe paski z kartek i układają z nich dowolne kompozycje. Następnie dzieci nazywają swoje prace.

2.Zabawa ruchowa z podskokiem.
„Hopsasa” dzieci wykonują polecenia wynikające z treści rymowanki, a na koniec klaszczą: Hopsasa, hopsasa
podskakują nóżki
hopsasa, hopsasa
stańmy na paluszki.
Hopsasa, hopsasa
zakręćmy się wkoło
hopsasa, hopsasa
ale nam wesoło.

II. Zajęcia z programu

1.Rozwiązywanie zagadek związanych tematycznie z podwórkiem.
Zagadka a.
Ciągle skacze, podskakuje, czasem turla się.
Z nią zabawa doskonała – każdy o tym wie.
Po rozwiązaniu zagadki dzieci określają, jak można się bawić piłką na podwórku. Wyjaśniają też, dlaczego nie powinno się tego robić w domu.
Zagadka b.
Dzieci rozwiązują zagadkę ruchową. Rodzic naśladuje jazdę na rowerze – trzyma sztywno kierownicę, unosi wysoko kolana i naśladuje pedałowanie. Zadaniem dzieci jest odgadnięcie, na jakim pojeździe nauczyciel naśladuje jazdę. Potem dzieci za rodzicem też naśladują jazdę na rowerze.
Zagadka c.
Mała deseczka na długim sznurze.
Raz jesteś na dole, raz jesteś na górze. (huśtawka)

2.Języj angielski
Utrwalanie piosenki "What Color Are You Wearing" podczas której utrwalamy kolory. Śpiewamy poszczególne wersy piosenki, kiedy podają nazwy kolorów dziecko, jeśli ma na swoim ubraniu dany kolor wykonują poszczególne czynności:
Red- jump (czerwony - skacze)
Orange- turn around (pomarańczowy - obraca się)
Blue- tap your toes (niebieski - dotyka polców u nóg)
Purple- stomp your feet (fioletowy - tupie nogami)
Green- touch your nose (zielony - dotyka nosa)
Yellow- shout hurray (żółty - krzyczy hura)
https://www.youtube.com/watch?time_continue=90&v=xRyjbyBcPok&feature=emb_title
3. „Na wiejskim podwórku” Stanisław Kraszewski
Na podwórko dumne matki prowadziły swoje dziatki:
Krowa – łaciate cielątko,
Koza – rogate koźlątko,
Owca – kudłate jagniątko,
Świnka – różowe prosiątko,
Kurka – pierzaste kurczątko,
Gąska – puchate gąsiątko,
Kaczka – płetwiaste kaczątko,
Każda prowadzi swoje dzieciątko!
Wtem ujrzały pieska Burka, który urwał się ze sznurka.
Tak się bardzo przestraszyły, że aż dzieci pogubiły.
Krowa – łaciate cielątko,
Koza – rogate koźlątko,
Owca – kudłate jagniątko,
Świnka – różowe prosiątko,
Kurka – pierzaste kurczątko,
Gąska – puchate gąsiątko,
Kaczka – płetwiaste kaczątko,
Każda zgubiła swoje dzieciątko!
Wtem gospodarz konną furką wjechał prosto na podwórko.
Zszedł czym prędzej ze swej furki, zamknął Burka do komórki.
Lamentują biedne mamy: „Co my teraz robić mamy?”.
Wtem z kryjówek wyszły dziatki, odnalazły swoje matki:
Krowę – łaciate cielątko,
Kozę – rogate koźlątko,
Owcę – kudłate jagniątko,
Świnkę – różowe prosiątko,
Kurkę – pierzaste kurczątko,
Gąskę – puchate gąsiątko,
Kaczkę – płetwiaste kaczątko,
Znalazło mamę każde dzieciątko.

4.Rozmowa na temat wiersza.
- Jakie zwierzęta występują w wierszu?
- Opisz z 3 zwierzątka.

III. Zajęcia popołudniowe

1.Zabawa muzyczno-ruchowa „Zrób, to co ja”.
Dziecko biega w rytm dowolnej muzyki. Podczas przerwy w muzyce dziecko losuje kartkę, z poleceniem do wykonania. Rodzic odczytuje polecenie, a dziecko naśladuje podaną czynność, np. jazda na rowerze, kopanie piłki, przeskakiwanie przez kałużę, itp.
2. Praca plastyczno – techniczna „Moje podwórko”.
W miarę możliwości można z dziećmi wykonać z dostępnych materiałów makietę swojego podwórka lub rysunek np. farbami, kredkami z użyciem plasteliny. Niżej podsyłam linki z przykładowymi pracami:
http://dolinasoly.eu/konkurs-plastyczny-bajkowe-place-zabaw-rozstrzygniety,192
http://www.zalesie.gminalukow.pl/strona.php?s=przedszkole/aktualnosci14_15/zwierz.dan

Pozdrawiamy serdecznie i życzymy miłego weekendu :)

Godło Rzeczypospolitej Polskiej Miasto Rybnik
Ministerstwo Edukacji Narodowej Kuratorium Oświaty w Katowicach