Przedszkolak w domu- Misiowy sposób na nudę

2020-03-18

W czasie, kiedy dzieci pozostają w domach można wypełnić ich czas różnymi zabawami, ćwiczeniami. Przesyłam propozycję zajęć.
W tym tygodniu realizujemy tematykę: Wiosenne przebudzenie.
Pozdrawiam serdecznie.
Karina Zdziebłowska

Polecam piosenkę do śpiewania i zabawy:
https://www.youtube.com/watch?v=yNLqW1kp9Pw


Wiosna, to dobry czas na utrwalenie nazw kolorów.Dołączam tekst do przeczytania dziecku oraz rozmowy z Nim:


"Przygoda słońca z chmurkami"


Dziś bardzo wcześnie rano radosne słońce wstało.
Zagrzało, zaświeciło, grzecznie się przywitało.
I wstały też dwie chmurki, słoneczko na nie zerka...
Chcą bawić się w kolory?Czy może jednak w berka?
Wskoczyło więc za chmurki, te nagle pociemniały
i z nieba spadł na ziemię wcale nie taki mały
deszcz, co kałuże rozlał i rzece dodał siły...
I pomyślało słońce: "Co one narobiły?"
"Jak wyjść?Co zrobić teraz?"- wciąż biedne się zdręcza.
Wreszcie się odważyło....Ach jaka piękna tęcza!
Mieni się kolorami i wznosi wysoko,
a rozbrykanym chmurkom słoneczko puszcza oko."

Zachęcam do wykonania pracy plastycznej - Tęcza.
Wycinamy paierowe półkola w kolorach tęczy.Największe, czerwone o podstawie
10 cm. Każde kolejne o podstawie krótszej o 1 cm: pomarańczowe, żółte, zielone, błękitne, granatowe, fioletowe, białe, żółte.
Koła naklejamy na siebie kolejno od największego do najmniejszego.
W ten sposób powstanie piękna tęcza, na której możemy oprócz dobrej zabawy utrwalić nazwy kolorów oraz pojęcia: większe, mniejsze, największe, najmniejsze.


Dla chętnych kolejna praca z tęczą. Tęcza do wyklejenia plasteliną lub odciśnięcia paluszkami z użyciem farby.Kartę pracy można pobrać ze strony:
https://mojedziecikreatywnie.pl/pobieranie/

Zachęcam także do zabawy słownej na skojarzenia: "Czerwony jak.... zielony jak...."

A na koniec zabawa ruchowa: "Słońce świeci, deszczyk pada".
Gdy prowadzący mówi: słońce świeci- dziecko biega, skacze, itp., gdy dziecko usłyszy hasło: deszczyk pada- musi natychmiast się gdzieś schować.

Zapraszam także do włączenia się do akcji:"Dzieci trenują w domu":
http://zdrowoisportowo.edu.pl/2020/03/16/dzieci-trenuja-w-domu-dzien-1/

Opowiadanie Olek i Ada "Oznaki wiosny", czyta Mirosław Bieliński

Oznaki wiosny

Życzę wszystkim mile spędzonego czasu i dobrej zabawy.
Dużo zdrówka!!!!

 

Propozycja zabaw w języku angielskim:

In the ZOO

Wizytę w zoo możemy rozpocząć od wprowadzenia nowego słownictwa: lion - lew; parrot - papuga; giraffe - żyrafa; zebra - zebra.

Zabawy z angielskim:

Kalambury - Dziecko losuje kartkę z narysowanym zwierzęciem. Ruchem musi przedstawić to zwierzę. Pozostali odgaduję o jakie zwierzę chodzi.

Znajdź zwierzę - Dziecko porusza się przy muzyce, kiedy muzyka ucichnie osoba dorosła podaje nazwę zwierzęcia do którego dziecko musi jak najszybciej podbiec.

Piosenka - Let's go to the zoo

https://www.youtube.com/watch?v=OwRmivbNgQk

Ulubione zabawy dzieci:

1. FOLLOW MY LEAD (SIMON SAYS…).

Zasady tej zabawy są wszystkim napewno znane. Uczestnicy naśladują wszystko, co robi osoba dorosła, może poprzedzać to tradycyjnym Simon says lub powiedzieć po porstu Look at me and follow my lead.

2. TRAIN

W tej zabawie rozkładamy kolorowe kredki w dowolnych miejscach w pokoju, dzieci ustawiają się w pociąg, który jeździ od stacji do stacji (od jednej kredki do drugiej), zatrzymując się przy każdej i głośno wypowiadając jej nazwę - kolor.

3. WHAT’S MISSING?

Zasady są bardzo proste, a wersji może być wiele. Generalnie chodzi o rozłożenie w widocznym miejscu (np. na podłodze/stoliku)) kilku kart lub przedmiotów, a następnie zabranie jednego z nich podczas gdy dzieci nie patrzą. Dzieci mają za zadanie odgadnąć what’s missing?. Najlepiej pobawić się słownictwem związanym z zabawkami - toys.

Serdecznie polecam stronkę z angielskimi piosenkami - https://www.youtube.com/user/SuperSimpleSongs

Życzę dużo zdrówka i pozdrawiam Anna Kołek

 

Godło Rzeczypospolitej Polskiej Miasto Rybnik
Ministerstwo Edukacji Narodowej Kuratorium Oświaty w Katowicach