PAŹDZIERNIK

2019-09-29

PAŹDZIERNIK

1.IDZIE JESIEŃ…PRZEZ LAS I SAD:

- poznawanie różnych owoców i warzyw,
- rozpoznawanie owoców przy pomocy zmysłów: smaku i dotyku,
- syntezowanie sylab z nazw owoców i warzyw,
- śpiewanie piosenki „Kolorowe listki" wraz z ilustracją ruchową,
- uświadomienie znaczenia wartości odżywczych owoców i warzyw,
- wykonywanie prac plastycznych różnymi technikami,
- rozwijanie umiejętności liczenia na konkretach w zakresie 4,
- poznawanie sposobów przetwarzania owoców i warzyw,
- wykonywanie owocowych smakołyków.

2.IDZIE JESIEŃ…DO ZWIERZĄT:

- zapoznanie ze sposobami przygotowania zwierząt do zimy,
- kreślenie linii, wydzieranie z gazet,
- nazywanie wybranych zwierząt,
- stosowanie liczebników głównych i porządkowych w zakresie 4,
- składanie obrazków z 2 lub 3 części,
- naśladowanie ruchów i odgłosów leśnych zwierząt,
- wypowiadanie się na podany temat.

3.CO Z CZEGO OTRZYMUJEMY:

- zapoznanie z etapami pieczenia chleba,
- słuchanie z uwagą czytanego tekstu,
- wykonywanie „pieczywa" z masy solnej, malowanie go,
- łączenie w pary obrazków zwierząt z produktami uzyskiwanymi
w gospodarstwie- tworzenie sensownych par obrazków,
- rozpoznawanie i naśladowanie odgłosów zwierząt wiejskich- rozwijanie
analizy i syntezy słuchowej.

4.IDZIE JESIEŃ...Z DESZCZEM:

- poznawanie roli wody w życiu człowieka,
- wypowiadanie się na podany temat,
- utrwalanie pojęć: duży, mały,
- zabawy z wykorzystaniem węgla rysunkowego i folii bąbelkowej;
kreślenie kresek, rysowanie kropel - ćwiczenie małej motoryki,
- rozwijanie umiejętności pracy w małych grupach.

Wiersz „Miś"

Do przedszkola przyszedł miś
i powiedział mi do uszka,
że najlepiej jest w maluszkach.


Piosenka „Tu paluszek”

Tu paluszek, tu paluszek,
Teraz pokazuje brzuszek.
Tutaj rączka, a tu druga,
A tu oczko do mnie mruga.
Tu jest buźka, tu ząbeczki,
Tu wpadają cukiereczki.
Tu jest nóżka i tu nóżka,
Chodź zatańczyć, jak kaczuszka

Godło Rzeczypospolitej Polskiej Miasto Rybnik
Ministerstwo Edukacji Narodowej Kuratorium Oświaty w Katowicach