Przedszkolak w domu- kwiaty majowej łąki

2020-05-07

07.05.2020r.-Nauczanie zdalne
Temat dnia: Kwiaty majowej łąki


I. Zabawy poranne


1.Zabawa z pokazywaniem „Wianek dla mamy”.
Rodzic czyta, a dzieci pokazują ruchem słowa opowiadania


Na majowej łące rosną różnokolorowe kwiaty, (unoszą dłonie od podłogi w górę)
pachnące maki, konwalie, fiołki i rumianki. (unoszą dłonie do nosa, robią wdech nosem)
Dzieci przyszły na łąkę (maszerują po sali)
i nazrywały kwiatów, (wykonują ruch zrywania kwiatów)
z których uplotły wianek dla mamy. (robią młynek przedramionami przed sobą)
Zaniosły mamie niespodziankę, (maszerują w miejscu, łączą dłonie na wysokości piersi)
a mama uśmiechnęła się i mocno przytuliła. (splatają ręce na wysokości ramion)

 

II. Zajęcia organizowane przewidziane programem


1. Dziecięce Przeboje - „Kwiatkowa piosenka”.
Wysłuchujemy piosenki, a następnie zamieniamy się w kwiaty i swobodnie improwizujemy ruchem słowa piosenki.
https://www.youtube.com/watch?v=yubWVQdFFeY 

 

2.Ćwiczenia ortofoniczne na podstawie wiersza B. Szelągowskiej „Majowa łąka”.
Rodzic prezentuje wiersz. Powtarza treść wiersza powtórnie, a dzieci powtarzają fragment tekstu: za, zo, ze, zu, zy to majowe dni!


Majowa łąka, pachnąca łąka;
Tu widać myszkę, słychać skowronka…
Za, zo, ze, zu, zy to majowe dni!

Pająk zaplata pośród traw sieci,
a mała pszczółka do kwiatka leci.
Za, zo, ze, zu, zy to majowe dni!

Ważka spogląda na dół ciekawie.
Kret nowy kopiec wykopał w trawie.
Za, zo, ze, zu, zy to majowe dni!

Bąk bzyczy głośno, trzmiela szukając.
A wokół brzozy wciąż biega zając.
Za, zo, ze, zu, zy to majowe dni!

Na małym krzaczku przysiadła mucha.
Z wielką uwagą motyla słucha.
Za, zo, ze, zu, zy to majowe dni!

I konik polny też nie próżnuje,
małej biedronce kropek pilnuje.
Za, zo, ze, zu, zy to majowe dni!

Tyle się dzieje ciągle na łące!
Aż z ciekawością zerka tam słońce.
Za, zo, ze, zu, zy to majowe dni!

 

3.”Majowa łąka” – praca plastyczna
Zapraszam do wykonanie dowolnej pracy plastycznej w zależności od posiadanych w domu materiałów. Poniżej przedstawiam kilka inspiracji:


Z wykorzystaniem farby i widelców
https://pl.pinterest.com/pin/327918416619888962/  
Z wykorzystaniem farby i patyczków higienicznych
https://pl.pinterest.com/pin/827677237757497401/ 
Z wykorzystaniem farby i rolki po papierze toaletowym
https://pl.pinterest.com/pin/417427459213806261/ 
Z wykorzystaniem zakrętek i słomek
https://pl.pinterest.com/pin/6333255715346544/ 
Z wykorzystaniem papilotek do muffinek
https://pl.pinterest.com/pin/161637074103074314/ 


III. Propozycja zajęć popołudniowych


1.Zabawa rozwijająca spostrzegawczość wzrokową "Tęcza"
Pokazujemy dzieciom tęczę. Kładziemy przed dzieckiem 7 kolorów jakie ma tęcza. Prosimy dzieci aby ułożyły z kolorowych kartek tęczę. Zadaniem dzieci jest również nazwanie kolorów oraz odnalezienie w domu przedmiotów które odpowiadają kolorom z naszej tęczy. 


2.Ćwiczenia językowe "Czerwony jak…"
Dzieci podają nazwy znanych im kolorów, a następnie podają nazwy przedmiotów, roślin, zwierząt, które kojarzą im się z tym kolorem, np. czerwony jak jabłko, żółty jak gruszka, czarny jak węgiel itd. Mogą również wymyślać nazwy nowych kolorów, odwołując się do swoich doświadczeń np. kolor malinowy, kolor plażowy.


3.Zajęcia sensoryczne dla chętnych rodziców "Malowanie pianą".
Do zabawy potrzebny jest: duży biały brystol, kilka szklanek, woda, płyn do mycia naczyń, słomki, farby lub barwniki.
Zapraszam do obejrzenia filmiku:
https://www.youtube.com/watch?v=wBb6StzmAc4  

 
Życzymy miłej zabawy

p. Ola & p. Monika.

Godło Rzeczypospolitej Polskiej Miasto Rybnik
Ministerstwo Edukacji Narodowej Kuratorium Oświaty w Katowicach