Przedszkolak w domu- kogo spotkamy na wsi?

2020-04-03

03.04.2020 – Nauczanie zdalne
Temat tygodnia: WIOSNA NA WSI


I . Ćwiczenia poranne
Zabawy ruchowe z zestawu zabaw ruchowych nr 31

-sięgają na pawlacz po walizkę – stają na palcach, z prostymi rękami wysoko uniesionymi w górę,
- przybijają młotkiem – w klęku na jednym kolanie przybijają pięść do pięści,
- włączają wycieraczki samochodowe – równocześnie obiema rękami ugiętymi w łokciach, wysuniętymi przed siebie, poruszają w lewo i w prawo,
-piłują drewno – dzieci ustawione w pary, podają sobie skrzyżowane ręce i naprzemiennie uginają je w łokciach,
-trzepią dywan – oklepują całe ciało od stóp po klatkę piersiową,


II. Zajęcia organizowane przewidziane programem.


1.Słuchanie wiersza H. Bechlerowej Na podwórku. Rozmowa na podstawie wysłuchanego utworu
Na podwórku u Władka
jest wesoła gromadka:
długouchy pies Raczek
i króliczek, co skacze,
kurka pstra
i kotki dwa,
i na koniec łaciaty prosiaczek.
Ma ten Władek zmartwienie:
Raczek garnek stłukł w sieni,
kotek wełnę rozwinął,
spruł pończochę babciną,
drugi kot
wlazł na płot
i pobrudził łapkami pierzynę.
A od rana już kłopot:
trzeba mleka dać kotom,
barszcz zjada pies Raczek,
trawę królik, co skacze,
kurka pstra
owies ma,
a otręby w korytku – prosiaczek.


Rozmowa na podstawie wysłuchanego utworu.
−−Jak miał na imię chłopiec z wiersza?
−−Jak się nazywał pies Władka?
−−Jakie jeszcze zwierzęta miał Władek?
−−Co zrobiły zwierzęta?
−−Co jadły zwierzęta?

2. Co jedzą wiejskie zwierzęta? Zadaniem dzieci jest odpowiednie dopasowanie jedzenia do zwierzątka. Dzieci dowiedzą się. jakie zwierzę jest mięsożerne, roślinożerne, a jakie wszystkożerne. Poniżej link do bajki edukacyjnej

https://www.youtube.com/watch?v=2LOpSLZe2RA


3. Zestaw ćwiczeń ruchowych 26
Dzieci:
• maszerują po kole, zmieniają kierunek marszu,
• po zatrzymaniu się wykonują przysiady,
• ustawione przodem do środka koła, wykonują skłony,
• rozkładają ramiona w bok, rozsuwają się, by każdy miał dostatecznie dużo miejsca,
• wykonują wymachy jak przy pływaniu żabką,
• pochylają tułów do przodu, robią wymachy w przód, naprzemiennie raz jedną ręką, raz drugą – jak przy pływaniu kraulem, w podskokach wykonują pajacyki,
• uginają lekko nogi, opierają dłonie na udach nad kolanami i wykonują koła – na zewnątrz i do wewnątrz,
• kładą ręce na biodrach i wykonują biodrami koła w obydwie strony,
• stoją w postawie wyprostowanej i kręcą głową: do przodu, do tyłu, na boki.

  4. J. Angielski
Serdecznie polecam stronkę z angielskimi piosenkami, znajdziecie tam poniższe utwory -

https://www.youtube.com/user/SuperSimpleSongs

• "Head shoulders knees and toes" - chyba wszystkim znana piosenka, która potrafi wymęczyć maluchy. Pokazujemy poszczególne części ciała.
• "Wag your tail" - wykonujemy różne czynności (klaskanie, uginanie kolan, machanie "ogonem" itp.), najpier powoli, potem szybko.
• "If You're happy" - rewelacyjna piosenka do nauki słówek związanych z emocjami, pokazujemy różne uczucia, miny i gesty.
• "I see something blue, yellow, red, purple" - piosenka do ćwiczenia kolorów, trenujemy też spostrzegawczość. Dziecko stara się odnaleźć wszystkie przedmioty w danym kolorze i podać


• III. Propozycje zajęć popołudniowych.


Rozwiązywanie zagadek.
Kolorowe ma piórka,
woła: kukuryku
i mieszka z kurami w kurniku. (kogut)

Wieczorem odpoczywa w stajni,
bo od wielu dni
ciężko pracuje
na swojej wsi. (koń)

Mieszka w chlewiku
i głośno kwiczy: kwiku, kwiku. (świnia)

Znosi jajka
i, choć nie szczerozłote,
to właśnie do niej idziesz,
gdy na jajecznicę masz ochotę. (kura)

To od niej mamy mleko,
i choć do pięknej jej daleko,
to nie tylko liczne łaty to sprawiają,
że gospodarze duży pożytek z niej mają. (krowa)

Dziękujemy za cały tydzień pracy i zabawy :)

Pozdrawiamy

pani Ola & pani Ania & pani Monika

Godło Rzeczypospolitej Polskiej Miasto Rybnik
Ministerstwo Edukacji Narodowej Kuratorium Oświaty w Katowicach