Przedszkolak w domu- zwierzęta na Wsi

2020-03-30

Witam w kolejnym tygodniu. Dzisiaj wprowadzamy nowy temat tygodniowy „Wiosna na Wsi”. Mam nadzieję, że propozycja zajęć i zabaw przypadnie Wam do gustu i każdy znajdzie coś dla siebie.


30.03.2020 – Nauczanie zdalne
Temat tygodnia: WIOSNA NA WSI


I . Ćwiczenia poranne


Zestaw ćwiczeń ruchowych:
Dzieci :
niosą konewki z wodą – maszerują z nogami wyprostowanymi w kolanach i przechylają ramiona na boki,
polerują szyby – równocześnie wysuwają obie ręce przed siebie, wykonują koła na zewnątrz i do wewnątrz,
odkurzają odkurzaczem bezprzewodowym – w siadzie, przesuwają się po podłodze, podciągając się stopami,
prasują – raz lewą, raz prawą ręką wykonują posuwisty ruch w poziomie,
zdejmują firanki – wyciągają w górę nad głową raz jedną, raz drugą rękę,
wirują jak bęben pralki – obracają się wokół własnej osi z rękami opartymi na biodrach


II. Zajęcia organizowane przewidziane programem.


1. Słuchanie opowiadania A. Widzowskiej „Nauka pływania”.
Mały kaczorek Ptaś był najlepszym pływakiem na całym podwórku. Nawet kiedy spał, przez sen przebierał nóżkami jakby pływał w stawie. Nie musiał chodzić na basen ani brać lekcji pływania, bo gdy tylko wykluł się z jajka, od razu wskoczył do miski z wodą i zanurkował. Kaczorek myślał, że wszystkie zwierzęta są dobrymi pływakami: konie, psy, koty, krowy, świnie, króliki, a przede wszystkim kury.
Pewnego dnia Ptaś ogłosił zawody pływackie w stawie nieopodal domu. Okazało się, że chętne do pływania były zwierzęta: pies Merduś, dwie kaczki bliźniaczki i żaba Kumcia.
– Jak to? – zdziwił się kaczorek Ptaś. – A dlaczego nie przyszły świnki?
– Świnki wolą kąpać swoje ryjki w korytku – wyjaśnił pies.
– A konie i krowy?
– One wolą brać prysznic na łące w czasie deszczu.
– A króliki i koty? – dopytywał się Ptaś.
– Uciekają na samą myśl o pływaniu w wodzie.
– Całe szczęście, że jest chociaż kurczak – powiedział kaczorek, widząc stojącego nieopodal kurczaczka Pazurka.
– Ale ja tylko przyszedłem popatrzeć… – szepnął kurczak.
– Jak to? Nie chcesz zdobyć pierwszego miejsca w pływaniu? – zdziwił się Ptaś.
– Chciałbym, ale… kurczaczki i kurki nie potrafią pływać.
– Ja potrafię! – pisnęła żaba Kumcia, zakładając na głowę czepek kąpielowy. – Umiem pływać żabką, delfinem, kraulem i pieskiem – pochwaliła się.
– Pieskiem to pływam ja! – oburzył się Merduś.
Kaczorek Ptaś nie mógł uwierzyć, że kurczaki nie znają się na pływaniu.
– Zaraz cię nauczę – powiedział i pokazał Pazurkowi, jak przebierać nóżkami i jak machać skrzydełkami. – A teraz wskakuj do stawu i pamiętaj, dziób unoś nad wodą!
– Mama mi mówiła, żebym nigdy nie wchodził sam do wody – powiedział kurczaczek.
– Eee tam, przecież nie jesteś tu sam, zobacz, ilu nas jest.
– Ale ja się boję…
– Nie bądź tchórzem.
– Dajmy mu spokój – powiedział pies. – Ma prawo się bać.
– Merduś ma rację – powiedziała żaba Kumcia. – Niech kurczak stoi i patrzy.
– Wszystkie ptaki to superpływaki! – stwierdził rozgniewany kaczorek i chciał wepchnąć kurczaczka na siłę do wody.
Na szczęście w pobliżu przechadzała się pani Gęś i w porę zauważyła niebezpieczeństwo. Osłoniła kurczaczka swoim białym skrzydłem i powiedziała:
– Nie można nikogo do niczego zmuszać ani wpychać na siłę do wody. Pazurek mógłby się utopić! Rozumiesz, że to niebezpieczne?
– Tak…
– Czy ty, Ptasiu, umiesz latać tak wysoko jak orły?
– Nie…
– A gdyby orzeł chciał cię zepchnąć z wysokiej skały, żeby sprawdzić, czy umiesz latać, to jak byś się czuł?
– Bałbym się.
– No widzisz. Jedni potrafią świetnie pływać, inni latać, ale nikt nie umie wszystkiego.
– Przepraszam – szepnął zawstydzony Ptaś.
– Brawo. To jest właśnie to, czego warto nauczyć wszystkich: słowa przepraszam.


Rozmowa kierowana na podstawie opowiadania.
Rodzic zadaje pytania:
• Jakie zwierzę ogłosiło zawody pływackie?
• Dlaczego nie wszystkie zwierzęta chciały brać w nich udział?
• Kogo kaczorek Ptaś chciał nauczyć pływać?
• Jak oceniacie zachowanie kaczorka?
• Co powiedziała pani Gęś, osłaniając kurczaczka?
• Co to znaczy, że nikt nie może nikogo do niczego zmuszać?


3. Karty pracy cz.2 nr32
Dzieci:
• nazywają zwierzęta na podstawie ogonów,
• kolorują rysunki zwierząt,
• naśladują ich odgłosy


4. Język angielski- Spring

Wprowadzenie słownictwa za pomocą flashcards, które znajduje się dole strony. Do nauki i utrwalenia słownictwa możemy wykorzystać poniższe zabawy.

Znajdź zwierzę
Rozsypujemy na podłodze karty ze zwierzątkami. Dzieci poruszają się po Sali przy muzyce, kiedy muzyka ucichnie rodzic podaje nazwę zwierzęcia do którego dzieci muszą jak najszybciej podbiec.

What’s missing?
Zasady są bardzo proste, a wersji może być wiele. Generalnie chodzi o rozłożenie w widocznym miejscu (np. na podłodze/stoliku)) kilku kart lub przedmiotów, a następnie zabranie jednego z nich podczas gdy dzieci nie patrzą. Dzieci mają za zadanie odgadnąć what’s missing? Można wykorzystać poniżej znajdujące się flashcrds (obrazki ze zwierzętami ).

Zabawy przy piosence Bug'n Roll

https://www.youtube.com/watch?v=7xyXB8_BetQ

 

III. Propozycje zajęć popołudniowych.
Zabawy logopedyczne:

• Jedziemy na wieś- dzieci wibrują wargami naśladują samochód jadący na wieś.

• Konik- dzieci naśladują kląskanie konika mocno przyklejają język ułożony szeroko przy podniebieniu i odklejają go zdecydowanym ruchem. Pracy języka towarzyszy praca warg, które raz są szeroko rozłożone, a raz ułożone w dziobek.

• Miotła- dzieci naśladują gospodarza zamiatającego podwórko, przesuwając język od jednego do drugiego kącika ust, przy szeroko otwartych wargach.

• Myszka bawi się w chowanego- dzieci wypychają policzki czubkiem języka od wewnętrznej strony: raz z jednej, raz z drugiej strony.

Pozdrawiam i życzę miłego dnia :)

pani Ola

 

Godło Rzeczypospolitej Polskiej Miasto Rybnik
Ministerstwo Edukacji Narodowej Kuratorium Oświaty w Katowicach