Weterynarz

2020-06-24

24.06.2020 - Nauczanie zdalne

Temat: Weterynarz

 

I. Ćwiczenia poranne

Jedzie rowerek – zabawa ruchowa wzmacniająca mięśnie brzucha.

Dziecko leży na plecach, unosi w górę nogi i naśladuje pedałowanie, mówiąc: Jedzie rowerek na spacerek, jaki z tyłu ma numerek? Na słowo „numerek”, przestaje pedałować, siada po turecku. Rodzic wybiera  podaje numerek.  Dziecko głośno liczy, aż doliczy do podanej liczby (można umówić się z dziec­kiem, że numerek nie może być większy niż 20). Następnie znowu się kładzie i pedałuje dalej.

II. Zajęcia organizowane przewidziane programem.

1. Zagadka - wprowadzenie.

Słuchanie wiersza „Weterynarz” – jako forma zagadki wprowadzająca do tematyki zajęć

Gdy Ci zwierzę zachoruje

Wiedz, że człowiek się znajduje

Co wybrał zawód taki,

W którym leczy się zwierzaki.

On przez lata swej praktyki

Podpatrywał ich nawyki

I zdobywał doświadczenie

Jak wygląda ich leczenie

Teraz szczepi bada radzi

Co kto tylko przyprowadzi

Koty ptaki psy gryzonie

Z przyjemnością bierze w dłonie.     (weterynarz)

 

2. Bajka dla dzieci Słon Benjamin - "Benjamin weterynarzem".

https://www.youtube.com/watch?v=7I4gw454ENk

 

3. Zabawa ruchowa „Uciekająca jaszczurka”.

Dziecko kładzie się na brzuchu i za pomocą kończyn jednej strony ciała próbuje się posuwać do przodu.

4. Praca plastyczna - "Nasi pupile".

Dziecko rysuje swoje ulubione zwierzątko. Forma pracy dowolna.

Można również wykorzystać rysowanie psa krok po kroku według instrukcji podanej w linku:

https://www.youtube.com/watch?v=9D_PQ72614Y

III. Propozycje zajęć popołudniowych

1. Zabawy przy piosence "Do weterynarza" - Klinika dla pluszaków.

https://www.youtube.com/watch?v=2gbDo5w5RvU

2. Kolorowa piłka – rysowanie kredkami.

Dziecko  samodzielnie szuka w domu okrągłych przedmiotów, które można obrysować na kartce. Sprawdza, czy dany przedmiot mieści się na kart­ce, czy nie jest za duży. Narysowane koło ozdabia różnymi wzorami i szlaczkami. Na koniec liczy, ile kolorów jest na każdej narysowanej piłce.

3. Co robi moja mama? – stosowanie czasowni­ków, układanie zdań.

  Dziecko układa zdania z czasowników, które podaje rodzic. Np. czasownik

„ rysuje, skacze, sprząta, naprawia, czyta” – „Moja mama często ze mną rysuje obrazki”.

 

Pozdrawiam i ściskam p.Sabina

 

Godło Rzeczypospolitej Polskiej Miasto Rybnik
Ministerstwo Edukacji Narodowej Kuratorium Oświaty w Katowicach