Przedszkolak w domu - "Kogo spotkam na statku?"

2020-06-15

I. Ćwiczenia poranne

1. Na początku proponuję zabawę ruchową, usprawniającą koncentrację dziecka.
Do zabawy potrzebna będzie piłka lub dowolna zabawka, np.maskotka.
Rodzic staje się statkiem. Kładzie się na plecach, na podłodze.
Dziecko jest marynarzem, który wsiada na pokład (siada na rodzica).
Marynarz ma za zadanie przetransportować na „drugi brzeg”, trzymaną w rękach zabawkę.
Natomiast rodzic, który jest statkiem ma za zadanie utrudnić przetransportowanie skarbu
marynarzowi. Rodzic trzyma rękami bioder dziecka i zaczyna kołysać się, dzięki czemu
tworzy wysokie fale (oczywiście w granicach rozsądku). Zadaniem marynarza jest jak
najdłużej utrzymać się na statku ze swoim skarbem.
Jeśli marynarz straci skarb to oczywiście zaczynamy zabawę od początku.

II. Zajęcia organizowane przewidziane programem.

1. Po zabawie ruchowej, wprowadzającej nas w temat dzisiejszych zajęć, proponuję
przeczytanie dziecku zagadki:
Przebył śmiało wszerz i wzdłuż
oceany, wiele mórz.
On na mostku służby miewa
no i szanty chętnie śpiewa.
(marynarz)
2. Po rozwiązaniu zagadki proponuję zabawę taneczną przy znanej już części dzieci piosence:
https://www.youtube.com/watch?v=F5xtCa4MPjk&t=81s
Możemy wspólnie z dzieckiem śpiewać refren piosenki.
Piosenka i teledysk do niej są też świetną okazją do rozmowy na temat osób, które możemy
spotkać na statku.
3. Kolejną propozycją będzie zabawa logopedyczna.
Dziecko naśladuje ruchy narządów artykulacyjnych wykonywane przez kapitana i marynarzy
statku- rodzica.
Kapitan na statku ma różne humory. Kiedy jest zadowolony śmieje się radośnie „ho, ho, ho”.
Także inni członkowie załogi wtedy się śmieją – ha,ha,ha. Nawet mała myszka, która mieszka
pod pokładem śmieje się wtedy cichutko- hi,hi,hi. Radosny kapitan posyła wszystkim na
statku całuski i uśmiecha się do nich (szybka zmiana układu ust uśmiech-ryjek). Czasami
wesoło pogwizduje (wykonywanie ruchów imitujących gwizdanie). Kiedy jednak się

zdenerwuje nadyma się ze złości jak balon ( nadymanie policzków i powolne wypuszczanie
powietrza ustami). Kiedy jest bardzo zły prycha i parska jak koń. (prychanie). Czasami nawet
kląska głośno językiem.(kląskanie). Muszę wam jednak powiedzieć, że te jego humorki szybko
mijają i wtedy znowu wszyscy się cieszą.
4. Na koniec chętnym proponuję wykonanie łódki z papieru:

https://www.youtube.com/watch?v=mF3mUchYAi0


III. Propozycje zajęć popołudniowych
1. Pozostając w temacie mórz i oceanów zapraszam na bajkę pt. „Pan Maluśkiewicz
i wieloryb”:

https://www.youtube.com/watch?v=WsH-H1gVbzc

Miłego dnia!

 

Pani Ula

 

 

Godło Rzeczypospolitej Polskiej Miasto Rybnik
Ministerstwo Edukacji Narodowej Kuratorium Oświaty w Katowicach