Przedszkolak w domu - “Mieszkańcy wiejskiego podwórka”

2020-04-14

Witamy Biedronki po świętach. Mamy nadzieję, że Święta były wesołe, a Śmingus dyngus mokry :)

I. Ćwiczenia ruchowe

https://www.youtube.com/watch?v=Tc82wV1jV-4

II. Inscenizacja wiersza A. Widzowskiej Kogutek.

Sylwety do teatrzyku cieni (kogut, kot, pies, świnka, baran, krowa, kaczka, gąska, kura). Można zaczerpnąć z ilustracji znalezionych w internecie lub dziecko może samodzielnie wykonać sylwety do teatrzyka.

Wykorzystując sylwety zwierząt, rodzic wraz z dzieckiem przedstawia teatrzyk cieni na podstawie tekstu wiersza.

Obudziło się słoneczko,
zaświeciło tuż nad rzeczką
i promyczkiem pac! kogutka.
– Wstawaj, śpiochu! Piej! Pobudka!
Dzieci wołają: – Wstawaj!
Lecz kogucik oczy mruży,
chciałby pospać trochę dłużej…
– Niech zwierzęta zbudzi kotek,
który słodko śpi za płotem.
Kot przeciąga się na ganku.
– Lubię miauczeć o poranku…
Jak nie piśnie: – Miauuu! Pobudka!
Na to przybiegł pies z ogródka.
Warknął: – Słyszę kocie piski!
Aż mi kość uciekła z miski!
Hau! Hau! To najlepszy budzik,
nawet świnki śpiochy zbudzi!
Świnki wyszły na podwórze.
– My też chcemy śpiewać w chórze!
Miauczki, szczeki, kukuryki
zamieniamy w śliczne kwiki!
Wtem pojawił się kogucik.
– Proszę więcej się nie kłócić!
Kto jest mistrzem przebudzanek?
Niech rozstrzygnie pan baranek!
Baran rzekł:
– Przestańcie skrzeczeć!
Budzik może tylko beczeć!
Beeee! I beeee! Każdego ranka,
więc głosujcie na baranka!
Przydreptała krówka w łaty.
– Ja zamuczę!
Kto jest za tym?
Muuuu tak miłe jest dla uszka,
że obudzi w mig leniuszka!
Przyczłapały żółte kaczki,
białe gąski i kurczaczki.
Wszyscy chcą od rana gdakać,
piszczeć, gęgać albo kwakać!
Dość miał kogut tego krzyku.
Zapiał głośno: – Kukuryyykuuu!
Wiecie, kto nas będzie budzić?
Zwykły elektryczny budzik.

Porozmawiajmy na temat przedstawienia.
Nazwij domy poszczególnych zwierząt. Jakie zwierzęta występowały w przedstawieniu? Jaki problem miały zwierzęta? Jakie zdanie mia-ły zwierzęta na temat porannej pobudki? Jak zakończyła się ta historia? Następnie dziecko losuje z pojemnika zdjęcia zwierząt występujących w przedstawieniu. Wymieniają ich nazwy. Pytamy dziecka: Gdzie mieszka krowa? W ten sposób nazywają domy wszystkich zwierząt wystę-pujących w przedstawieniu.

Zachęcamy do zagrania w gre interaktywną: Kto tu mieszka?

Ćwiczenia gimnastyczne:

Losujemy karty ruchowe i naśladujemy sposób poruszania się zwierzątek

Interaktywne zabawy ruchowe

Miłego dnia Pani Karolina

III. Zabawy logopedyczne:

Gimnastyka buzi i języka z szarymi myszkami

Karty pracy cz. 4 str 61, 62, 63

 

Życzymy dzieciom i rodzicom miłego i bezpiecznego dnia - Pani Ula

 

Wszystkie potrzebne materiały oraz dodaktowe karty pracy dostępne w linku pod spodem:

https://drive.google.com/open?id=1rVyFn5OckUgH08UJ9nvvwL1-DihxZi5s

Godło Rzeczypospolitej Polskiej Miasto Rybnik
Ministerstwo Edukacji Narodowej Kuratorium Oświaty w Katowicach