Tematyka zajęć w styczniu

2024-01-07

TEMATYKA ZAJĘĆ W STYCZNIU

 

TYDZIEŃ PIERWSZY:

Dzieci:

− wysłuchają opowiadania Małgorzaty Strękowskiej- Zaremby Rzeka czasu oraz wiersza Teresy Fiutowskiej Co robią zimą dni tygodnia?

− powtórzą nazwy pór roku − dowiedzą się, ile dni ma tydzień

− poznają literę s, S: małą i wielką, drukowaną i pisaną

− wysłuchają i nauczą się piosenki Czas szybko mija

− poznają różne rodzaje kalendarzy

− rozwiążą zagadki − odczytają godziny z tarczy zegara

− poznają zawód zegarmistrza

− dowiedzą się, jakie narzędzia służyły i służą do pomiaru czasu

− poznają nazwy miesięcy

− dowiedzą się, czym jest kapsuła czasu

− będą improwizować ruchem przy nagraniu muzyki klasycznej

− wykonają pracę plastyczną Kapsuła czasu

 

TYDZIEŃ DRUGI:

 Dzieci:

− wysłuchają opowiadań Barbary Szelągowskiej Zimowe postanowienia oraz Wiktorii Kowalskiej i Macieja Ciechomskiego Odwołana nocowanka

− dowiedzą się, co szkodzi ptakom

− przygotują woreczki z pokarmem dla ptaków

− poznają literę n, N: małą i wielką, drukowaną i pisaną

− wysłuchają i nauczą się piosenki Pomóżmy ptakom

− będą liczyć w zakresie 7

− dowiedzą się, że działanie matematyczne, w którym przybywa elementów, nazywa się dodawaniem

− poznają znak dodawania: +

− rozwiążą quiz o leśniczym

− nauczą się odróżniać tropy od śladów zwierząt

− poznają tropy wybranych zwierząt

− wzbogacą wiedzę o emocjach

− wykonają pracę plastyczną Las zimą wysłuchają opowiadania Grażyny Śliwy Ciągle gdzieś gonią…

 

TYDZIEŃ TRZECI:

Dzieci:

− wysłuchają i nauczą się piosenki Nasza babcia i nasz dziadek

− poznają literę b, B – małą i wielką, drukowaną i pisaną

− będą rozwiązywać zadania tekstowe

− będą przeliczać w zakresie 7

− będą wypowiadać się na temat swoich babć i dziadków

− dowiedzą się, kiedy są obchodzone Dzień Babci i Dzień Dziadka

− wezmą udział w zabawie plastycznej

− będą wykonywać zadania integrujące grupę

− powiedzą, jak można spędzać czas z babcią i dziadkiem

− określą, czy dzieciństwo dziadków było interesujące

− wykonają pracę plastyczną Prezenty dla babci i dziadka

 

TYDZIEŃ CZWARTY

Dzieci:

określą swój nastrój − będą nazywać wybrane zawody

− wysłuchają wiersza Barbary Szelągowskiej Nasze marzenia

− będą rozwijać mowę − wykonają lapbooki o zawodach

− dowiedzą się, jakie zawody wykonują ich bliscy

− dowiedzą się, na czym polega praca przedstawicieli różnych zawodów

− wykonają model psa z surowców pochodzących z recyklingu

− wysłuchają i nauczą się piosenki Ciekawe zawody

− będą poznawać akcesoria i przyrządy potrzebne w wybranych zawodach

− będą poznawać zawody dawne i współczesne

− wezmą udział w eksperymencie − powiedzą, kim chcą być w przyszłości

− wezmą udział w grze

− wykonają pracę plastyczną W przyszłości będę…

 

 

Piosenka” Prezent dla babci i dziadka”

 

Wszyscy prezenty lubią dostawać

i tu nie ma też czego udawać.

Niechaj każdy na słowo uwierzy-

dziadkom prezent się także należy.

 

Ref. Mój prezent dla babci i dziadka

To nie kwiatek i nie czekoladka.

To nie krawat czy do jogi mata,

ale podróż w ich młode lata.

 

By znów się czuli choć troszkę młodzi,

będę z nimi do parku wychodzić.

Zjeżdżać co dzień będziemy na sankach,

w piłkę grywać już z samego ranka.

 

Ref. Mój prezent dla babci i dziadka…

Lecz gdy już trochę braknie im siły,

prezent również dostaną przemiły

Masaż plecków i ciepła herbatka

zawsze cieszą i babcię, i dziadka.

Ref. Mój prezent…

 

Piosenka”Dziękuję”

Piosenka ta to podziękowań kartka

dla babci mej i dla mojego dziadka.

Bo ja to wiem i mocno w sercu czuję,

za taki skarb najmocniej się dziękuje.

 

Ref. Dziękuję wam za wasze ciepłe dłonie.

Dziękuję wam za bajki niezliczone.

Dziękuję wam, że ciągle mnie uczycie

z uśmiechem iść przez całe moje życie.

 

Piosenka ta to papierowe serce,

a w sercu tym odbite małe ręce.

W piosence tej dziś szczerze wam dziękuję

i serce swe wam dzisiaj podaruję.

Ref. Dziękuję wam za wasze ciepłe dłonie…

 

 

Godło Rzeczypospolitej Polskiej Miasto Rybnik
Ministerstwo Edukacji Narodowej Kuratorium Oświaty w Katowicach