Tematyka zajęć w grudniu

2023-12-03

TEMATYKA REALIZOWANA W GRUDNIU

TYDZIEŃ PIERWSZY- ODWIEDZINY MIKOŁAJA
DZIECI:

- poznają pracę górnika
-spotkają się z górnikiem
- wykonają czako
- nauczą się piosenki „Czarny mundur ma”
− określą swój nastrój
− wykonają papierową skarpetę Mikołaja
− dowiedzą się, co znaczy angielskie słowo Help! i kiedy można go używać
− wysłuchają opowiadania Barbary Szelągowskiej Na pomoc Mikołajowi
− wykonają kopertę
− narysują wymarzony prezent
− poznają literę l, L: małą i wielką, drukowaną i pisaną
− wysłuchają piosenki Wizyta Mikołaja i ją zaśpiewają
− będą rozwijać orientację przestrzenną
− będą rozwijać umiejętność klasyfikowania − zapoznają się ze znakami matematycznymi: =, <, > i przeliczania
− będą porównywać liczebność zbiorów
− dowiedzą się, co znaczy wyrażenie pomocna dłoń
− dowiedzą się, kim jest wolontariusz
− zapoznają się z różnymi formami pomocy potrzebującym
− utrwalą nazwy palców w zabawie
− będą rozwijać umiejętność tworzenia pytań do zdań oznajmujących
− będą rozwijać myślenie logiczne na podstawie sylogizmów
− wykonają pracę plastyczną Prezenty dla innych Dzieci.

Piosenka „Czarny mundur ma”
Czarny ma mundur, białą koszulę,
srebrnych guzików moc.
Na spodniach lampas przy tym mundurze,
przy czapce wiele piór.

ref. Górnikiem być niełatwa rzecz,
raz w roku święto jego jest.
Barbórką nazywamy je,
każdy przedszkolak o tym wie.

Mundur zdejmuje, kilof szykuje,
pod ziemię schodzi znów.
Tam czarny węgiel dla nas szykuje,
dziękujmy mu za trud.

ref. Górnikiem być niełatwa rzecz,
raz w roku święto jego jest.
Barbórką nazywamy je,
każdy przedszkolak o tym wie.

 

Piosenka „Wizyta Mikołaja”
1. Ach, jak długa jest ta noc,
Już Mikołaj do nas jedzie,
Sanie pełne aż po brzegi zaprzęgi.
To Mikołaj, więc to noc niespodzianek, czarów.
Ref.: Dzyń, dzyń, dzyń!
Wesoło dźwięczą srebrzyste dzwoneczki.
Dzyń, dzyń, dzyń!
Mikołaj dzieciom rozdaje prezenty.
2. Czy to tylko dziwne sny,
czy niezwykłe czary?
Przy kominku są skarpety,
a w nich różne dary!
To Mikołaj! Był tu w nocy!
Może wszedł przez komin?
Może ma magiczny klucz
i sam drzwi otworzył?
Ref.: Dzyń, dzyń, dzyń

TYDZIEŃ DRUGI- ZIMNA CORAZ BLIŻEJ

DZIECI:
− określą swój nastrój
− wysłuchają opowiadań Agaty Widzowskiej Bałwanek godny Oscara oraz Wiktorii Kowalskiej i Macieja Ciechomskiego Idealny prezent urodzinowy
− poznają literę y, Y: małą i wielką, drukowaną i pisaną
− wymienią oznaki zimy
− będą szukać oznak zimy na spacerze
− wysłuchają i nauczą się piosenki Pierwszy śnieg
− poznają liczbę 0
− wykonają zadania rozwijające orientację na kartce papieru
− wykonają eksperymenty ze śniegiem
− rozwiążą quiz dotyczący śniegu
− stworzą obrazy na śniegu
− pokażą, jak wyrażają radość
− wymyślą prezenty dla kolegów, biorąc pod uwagę ich zainteresowania
− wykonają prace plastyczne Bałwanki oraz Biała zima
− rozwiną umiejętność tworzenia kodu.

TYDZIEŃ TRZECI- MAGIA ŚWIĄT
DZIECI:
− określą swój nastrój
− wysłuchają opowiadania Barbary Szelągowskiej Świąteczny czas oraz wiersza Jadwigi Koczanowskiej Wigilia
− dowiedzą się, jak przygotowujemy się do świąt Bożego Narodzenia
− poznają literę r, R: małą i wielką, drukowaną i pisaną
− wysłuchają piosenki Idą święta i ją zaśpiewają
− poznają tradycje związane ze świętami Bożego Narodzenia
− dowiedzą się, w jaki sposób ludzie przekazują sobie życzenia
− zaprojektują kartki świąteczne
− odkryją zapis cyfrowy liczby 7
− poznają potrawy spożywane w święta Bożego Narodzenia
− wykonają stroik świąteczny − wspólnie ubiorą choinkę
− ułożą własne, świąteczne życzenia
− będą uczestniczyły w wigilii przedszkolnej
− zapoznają się z tradycjami świątecznymi w wybranych krajach
− rozwiążą zagadki
− wykonają pracę plastyczną Pierwsza gwiazdka

TYDZIEŃ CZWARTY- ZABAWKI
DZIECI:
− wysłuchają opowiadania Barbary Szelągowskiej Marika w świecie zabawy
− określą swój nastrój
− wysłuchają i nauczą się piosenki Zabawki
− będą odczytywać globalnie wyrazy
− będą rozwijać koncentrację uwagi i myślenie logiczne
− wypowiedzą się na temat swoich zabawek
− dowiedzą się, jak zmieniał się pluszowy miś
− utrwalą wiedzę na temat szanowania rzeczy – cudzych i swoich
− nauczą się wiersza na pamięć
− będą przeliczać elementy w dostępnym dla siebie zakresie
− dowiedzą się, jak powstaje pluszowy miś
− ułożą puzzle przedstawiające znane misie
− wcielą się w rolę aktora
− wzbogacą zasób słownictwa
− wykonają pracę plastyczną Zabawki w przyszłości

Godło Rzeczypospolitej Polskiej Miasto Rybnik
Ministerstwo Edukacji Narodowej Kuratorium Oświaty w Katowicach