TEMATYKA REALIZOWANA W PAŹDZIERNIKU
TYDZIEŃ PIERWSZY- JESIEŃ W SADZIE I W OGRODZIE
Dzieci:
nauczą się piosenki” Jesień to taka dama”
wysłuchają opowiadania S. Kraszewskiego”Owocowa uczta”
odpowiedzą na pytania dotyczące opowiadania
wymienią pierwszą i ostatnią głoskę w nazwach owoców
nauczą się rytmizować tekst rymowanki wyklaskując sylaby
policzą słowa w zdaniach
poznają literę o, O: małą i wielką, drukowaną i pisaną
będą uczyć się pisać litery o, O po śladzie a potem samodzielnie
nauczą się poprawnie formułować pytania
podzielą nazwy owoców na głoski
będą układać rebusy obrazkowo-literowe
będą rozpoznawać owoce zmysłem smaku
poznają zapisy cyfrowe liczb 1, 2
będą pisać cyfry 1, 2 po śladach a potem – samodzielnie
wezmą udział w zabawach z piosenką Dary jesieni
utrwalą umiejętność wyodrębniania głoski w nagłosie
dowiedzą się, że owoce i warzywa są źródłem witamin
Piosenka do nauki na październik:
„Jesień to jest taka dama”
1.Jesień las maluje na złoto,
Jesień spaceruje z ochotą,
Jesień śmiało po chmurach skacze,
Jesień żabkom czasami płacze.
Ref.:
Jesień to jest taka dama,
Co wędruje całkiem sama,
Z mgły zakłada pelerynę,
Miewa tajemniczą minę./2x
2. Jesień trawę otula szronem,
Jesień czeka na nas przed domem,
Jesień mieni się kolorami.
Jesień w parku bawi się z nami.
Ref.:Jesień to jest taka dama…./2x
3.Jesień jest naprawdę wesoła.
Jesień dzieci na spacer woła.
Jesień barwami zaskakuje.
Jesień pogodą nas czaruje.
Ref.: Jesień to jest taka dama…/2x
TYDZIEŃ DRUGI- ZWIERZĘTA JESIENIĄ:
Dzieci:
wysłuchają opowiadania Agaty Widzowskiej „List Pani Jesieni”
wypowiedzą się na temat wysłuchanego tekstu
dowiedzą się w jaki sposób wybrane zwierzęta przygotowują się do zimy
poznają literę a, A: małą i wielką, drukowaną i pisaną
będą pisać litery a, A po śladzie a potem samodzielnie
narysują po trzy przedmioty, których nazwy rozpoczynają się głoskami o, a
rozwiążą rebusy obrazkowo-literowe
poznają zapis cyfrowy liczby 3
będą tworzyć zdrobnienia do nazwy zwierzęcia, którego nazwa rozpoczyna się daną głoską
wymyślą dowolny sposób wydawania dźwięków dłońmi zgodnie z rytmem piosenki Przygotowania do zimy
wysłuchają opisów i wymienią nazwy zwierząt leśnych
będą uczestniczyć w quizie o jeżu
dowiedzą się, które ptaki zimą odlatują z Polski, a które w Polsce zimują
będą rozpoznawać i nazywać emocje bohaterów opowiadania
wykonają przestrzenną pracę plastyczną Jesienne zwierzęta według instrukcji
dopasują zdjęcia zwierząt do zdjęć ich mieszkań
przeczytają całościowo wyrazy: las, dziupla, gawra, nora, gniazdo
TYDZIEŃ TRZECI- MOJA RODZINA I MÓJ DOM
Dzieci:
wysłuchają opowiadania Barbary Szelągowskiej W Krainie Jedwabnej Pajęczyny.
wypowiedzą się na temat swojej rodziny, nazywa jej członków
poznają literę m, M: małą i wielką, drukowaną i pisaną
będą pisać litery m, M po śladzie a potem samodzielnie
wysłuchają piosenki Moja kochana rodzina
przeczytają sylaby
będą układać wyraz z liter
poznają trójkąt
nauczą się określać charakterystyczne cechy trójkąta
będą czytać całościowo wyrazy: mama, tata, brat, siostra, babcia, dziadek
ułożą z sylab wyrazy – nazwy członków rodziny
wymyślą własne figury taneczne podczas zabawy przy piosence Moja kochana rodzina
wypowiedzą się na temat różnych rodzajów domów
dowiedzą się, że dzieci mają prawa i obowiązki
wykonają pracę plastyczną Portret moje rodziny
TYDZIEŃ CZWARTY- FESTIWAL DYNIOWY
Dzieci:
wezmą udział w ciekawych dyniowych warsztatach
wykonają pracę plastyczną – dynia
będą uczestniczyć w zabawach ruchowych, ćwiczeniach porannych
poznają literę e, E: małą i wielką, drukowaną i pisaną
nauczą się pisać litery e, E po śladzie a potem samodzielnie
wysłuchają piosenki Mój kochany pies; określa jej nastrój i metrum
rozwiążą rebusy
będą wyszukiwać w wyrazach literę e; zaznaczać ich liczbę
poznają zapis cyfrowy liczby 4
będą liczyć w poznanym zakresie i stosować liczebniki porządkowe