TEMATYKA ZAJĘĆ W LISTOPADZIE

2023-11-02

TEMATYKA ZAJĘĆ – LISTOPAD
TYDZIEŃ PIERWSZY – DOMOWI ULUBIEŃCY
W TYM TYGODNIU DZIECI:
- wysłuchają opowiadania Barbary Szelągowskiej Bajka o pewnej papudze
− wzbogacą słownictwo podczas zabaw językowych
− poznają literę e, E: małą i wielką, drukowaną i pisaną
- będą uczyć się pisać litery e, E po śladzie a potem samodzielnie

− wzbogacą swoją wiedzę na temat wyglądu, zwyczajów i życia zwierząt domowych
− poznają cyfrę 4
− poznają sposoby właściwej opieki nad zwierzętami
− dowiedzą się, w jaki sposób bronić się przed atakiem psa
− dowiedzą się, czym jest schronisko dla zwierząt
− rozwiążą zagadki o zwierzętach

TYDZIEŃ DRUGI – CO POWINIENEM WIEDZIEĆ O POLSCE
W TYM TYGODNIU DZIECI:
− wysłuchają Legendy o złotej kaczce, w opracowaniu Marzeny Czarnowskiej-Mazurek, i opowiadania Klaudii Cebuli Opowieść o Polsce, której nie było
− będą brać udział w zabawie z wykorzystaniem rymowanki
− wypowiedzą się na temat: Czym jest szczęście?
− poznają literę i, I: małą i wielką, drukowaną i pisaną
- będą uczyć się pisać litery i, I po śladzie a potem samodzielnie

− wysłuchają piosenki Wycieczka do muzeum
− poznają cyfrę 5
− zapoznają się z kulturą ludową
− zapoznają się z wyglądem strojów ludowych
− będą mówić o znanych Polkach i Polakach
− dowiedzą się, jakie osiągnięcia mają wielcy Polacy
− dowiedzą się, czym jest niepodległość
− wykonają pracę plastyczną inspirowaną Narodowym Świętem Niepodległości
− rozwiną umiejętność tworzenia kodu
- nauczą się na pamięć wiersza Władysława Bełzy:
Katechizm Polskiego Dziecka
– Kto ty jesteś?
– Polak mały.
– Jaki znak twój?
– Orzeł biały.
– Gdzie ty mieszkasz?
– Między swemi.
– W jakim kraju?
– W polskiej ziemi.
– Czem ta ziemia?
– Mą ojczyzną.
– Czem zdobyta?
– Krwią i blizną.
– Czy ją kochasz?
– Kocham szczerze.
– A w co wierzysz?
– W Polskę wierzę.
– Coś ty dla niej?
– Wdzięczne dziecię.
– Coś jej winien?
– Oddać życie.
- utrwalą znajomość polskiego hymnu narodowego:
Mazurek Dąbrowskiego
Jeszcze Polska nie zginęła,
Kiedy my żyjemy.
Co nam obca przemoc wzięła,
Szablą odbierzemy.

Marsz, marsz Dąbrowski,
Z ziemi włoskiej do Polski,
Za twoim przewodem
Złączym się z narodem.

Przejdziem Wisłę, przejdziem Wartę,
Będziem Polakami,
Dał nam przykład Bonaparte,
Jak zwyciężać mamy.

Marsz, marsz Dąbrowski...

Jak Czarniecki do Poznania
Po szwedzkim zaborze,
Dla ojczyzny ratowania
Wrócim się przez morze.

Marsz, marsz Dąbrowski...

Już tam ojciec do swej Basi
Mówi zapłakany —
„Słuchaj jeno, pono nasi,
Biją w tarabany”.

Marsz, marsz Dąbrowski...

TYDZIEŃ TRZECI – A DESZCZ PADA I PADA…
W TYM TYGODNIU DZIECI:
− wysłuchają wiersza Agaty Widzowskiej Listopadowa pogoda
− poznają literę t, T: małą i wielką, drukowaną i pisaną
- będą uczyć się pisać litery t, T po śladzie a potem samodzielnie

− rozwiążą zagadki
− wysłuchają piosenki Taniec w deszczu
− wezmą udział w zabawach matematycznych
− poznają liczbę 6
− dowiedzą się, na czym polega obieg wody w przyrodzie
− wykonają eksperyment Krążenie wody w przyrodzie
− będą prowadzić obserwacje
− poznają wybrane zjawiska atmosferyczne
− wykonają pracę plastyczną Deszczowe kompozycje

TYDZIEŃ CZWARTY - ZDROWIE NASZYM SKARBEM
W TYM TYGODNIU DZIECI:
- wysłuchają opowiadania Agaty Widzowskiej Najlepszy lekarz na świecie
− wysłuchają wierszy: Laury Łącz Zdrowe odżywianie, Agaty Widzowskiej Najlepszy lekarz na świecie i Jadwigi Koczanowskiej Katar
− poznają literę d, D: małą i wielką, drukowaną i pisaną
- będą uczyć się pisać litery d, D po śladzie a potem samodzielnie

− wysłuchają piosenki Żyj zdrowo
− poznają figurę geometryczną – prostokąt
− rozwiążą zagadki
− utrwalą wiedzę na temat znaczenia ruchu w życiu człowieka
− będą wypowiadać się na temat zdrowego odżywiania
− utrwalą nazwy specjalizacji lekarskich
− dowiedzą się, na czym polega praca lekarzy różnych specjalizacji
− utrwalą prawidłowy sposób mycia rąk
− będą wykonywać ćwiczenia utrwalające poznane litery
− wezmą udział w eksperymencie
− utrwalą wiedzę na temat praw i obowiązków dzieci
− wykonają pracę plastyczną inspirowaną Międzynarodowym Dniem Praw Dziecka
− będą brać udział w zabawach integrujących grupę

TYDZIEŃ PIĄTY- CO UŁATWIA PRACE W DOMU?
W TYM TYGODNIU DZIECI:
- wysłuchają opowiadania Barbary Szelągowskiej Domowy konkurs talentów
− wysłuchają piosenki Domowe urządzenia
− poznają literę k, K: małą i wielką, drukowaną i pisaną
- będą uczyć się pisać litery k, K po śladzie a potem samodzielnie

− rozwiążą zagadki o urządzeniach elektrycznych
− wyznaczą część wspólną zbiorów
− wypowiedzą się na temat domowych obowiązków
− porównają urządzenia z dawnych lat i współczesne
− poszerzą słownictwo dotyczące urządzeń elektrycznych
− będą rozwijać myślenie twórcze
− wykonają pracę plastyczną inspirowaną Urządzeniami elektrycznymi
− będą wykonywać ćwiczenia utrwalające znajomość poznanych liter

 

Godło Rzeczypospolitej Polskiej Miasto Rybnik
Ministerstwo Edukacji Narodowej Kuratorium Oświaty w Katowicach