Teamtyka zajęć - Luty

2024-02-01

TEMATYKA REALIZOWANA W LUTYM

TYDZIEŃ I - WSPANIAŁE ZABAWY NA ŚNIEGU

  • rozwijanie umiejętności przeliczania w zakresie 3,
  • rozwijanie umiejętności segregowania,
  • rozwijanie mowy,
  • rozwijanie zainteresowania zabawami zimowymi
  • poznanie własnych możliwości przy wykonywaniu różnych czynności;
  • dzielenie się swoimi przeżyciami;

TYDZIEŃ II - Baśnie, bajki, bajeczki

  • rozwijanie umiejętności odróżniania informacji prawdziwych od nieprawdziwych,
  • powtarzanie z pamięci wierszy, rymowanek, piosenek w połączeniu z ruchem;
  • podejmowanie zabaw inicjowanych przez nauczyciela, rozwijających zainteresowania dzieci;
  • odgrywanie różnych ról zawodowych w zabawie;

TYDZIEŃ III - Tajemnice kosmosu

  • rozwijanie mowy,
  • rozwijanie zainteresowania tematyką dotyczącą kosmosu,
  • rozwijanie umiejętności matematycznych,
  • zaspokajanie podstawowych potrzeb rozwojowych związanych z aktywnością poznawczą,
  • uczestniczenie w zabawach konstrukcyjnych.
  • nabywanie koordynacji wzrokowo-ruchowej, np. powtarzanie prostych ruchów innej osoby w czasie zabawy.

TYDZIEŃ IV - W dziecięcym laboratorium

  • rozbudzanie ciekawości poznawczej dzieci,
  • wdrażanie do przestrzegania zasad bezpieczeństwa podczas wykonywania eksperymentów
  • korzystanie z własnych zmysłów: rozpoznawanie smaku, zapachu, słyszanych dźwięków, rozpoznawanie za pomocą wzroku, dotyku;
  • nabywanie sprawności manualnej (poprzez wykonywanie czynności wymagających zaangażowania mięśni dłoni, np. lepienie prostych kształtów z plasteliny, zgniatanie i zaginanie papieru);

TYDZIEŃ IV - Zwierzęta sprzed milionów lat

  • uczestniczenie w zabawach ruchowych: kształtujących postawę, orientacyjno-porządkowych, bieżnych, z elementami czworakowania, z elementami skoku, podskoku, z elementami toczenia, z elementami rzutu, chwytu, równoważnych, organizowanych metodą opowieści ruchowych, ze śpiewem;
  • powtarzanie z pamięci wierszy, rymowanek, piosenek w połączeniu z ruchem
  • rozwijanie umiejętności klasyfikowania,
  • rozwijanie umiejętności przeliczania w zakresie 3,
  • używanie określeń: wysoki, niski, długi, krótki;
  • obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie przed zbliżającą się wiosną , np. topnienie śniegu, powracające pierwsze ptaki (bociany), pojawiające się pierwsze kwiaty (krokusy)

RYMOWANKA:


Wujek Janek , ciocia Laura
Raz ujrzeli dinozaura.
Gdy podnieśli krzyk
- to dinozaur znikł.

PIOSENKA:

Dino Rock’n’Roll (sł. Katarzyna Niemiec, muz. Gabriela Gąsior)


1. Stomp like a dino,
Stomp, stomp, stomp!
Stomp like a dino, All day long.
Stomp like a dino,
Stomp, stomp, stomp!
Stomp – all day long.


Ref.:One, two,
One, two, three, four!
It’s Dino, dino rock and roll,
It’s Dino rock and roll,
It’s Dino rock and roll,
One, two, three and four.


2. Run like a dino,
Run, run, run!
Run like a dino,
Have some fun.
Run like a dino,
Run, run, run!
Run – have some fun.

Ref.:One, two…


3. Roar like a dino,
Roar, roar, roar!
Roar like a dino,
More and more.
Roar like a dino,
Roar, roar, roar!
Roar more and more.

Ref.: One, two…

Godło Rzeczypospolitej Polskiej Miasto Rybnik
Ministerstwo Edukacji Narodowej Kuratorium Oświaty w Katowicach