Tematyka zajęć - Grudzień

2023-12-01

TEMATYKA REALIZOWANA W LISTOPADZIE

TYDZIEŃ I - Odwiedziny Mikołaja
• nabywanie koordynacji wzrokowo-ruchowej, np. powtarzanie prostych ruchów innej osoby w czasie zabawy.
● dzielenie się zabawkami z innymi dziećmi;
● stosowanie form grzecznościowych względem siebie, a także osób dorosłych w każdej sytuacji (w domu, w przedszkolu, na ulicy);
● wymienianie i nazywanie wybranych zawodów;
● nauka prostych piosenek fragmentami metodą ze słuchu;
● określanie położenia przedmiotów w przestrzeni; stosowanie określeń: na, pod, przed, za, wysoko, nisko;
● liczenie palców, przedmiotów itp.;
● używanie określeń: wysoki, niski, długi, krótki;
● obserwowanie środowiska przyrodniczego; zwracanie uwagi na dominującą kolorystykę, zmiany, jakie zachodzą w przyrodzie.

TYDZIEŃ II - Zima coraz bliżej
● zakładanie ubrań, butów;
● uczestniczenie w zabawach rytmicznych i ruchowych;
● uczestniczenie w zabawach konstrukcyjnych;
● rozumienie sposobów przystosowania zwierząt i roślin do środowiska, w których występują;
● podejmowanie prób wspólnych zabaw.
● uważne słuchanie rozmówcy;
● wypowiadanie się na temat obrazka, ilustracji, wysłuchanego tekstu;
● swobodne rozmowy na tematy bliskie dzieciom w kontaktach indywidualnych;
● słuchanie wierszy, opowiadań, odpowiadanie na pytania dotyczące utworu literackiego;
● słuchanie piosenek w wykonaniu nauczyciela;
● oglądanie książek i czasopism umieszczonych w kąciku książki;
● naśladowanie ruchów, gestów, głosów ludzi, zwierząt;
● uczestniczenie w zabawach – rozwiązywanie prostych zagadek;
● ustalanie kolejności zdarzeń (np.: teraz, wcześniej, później);
● określanie położenia przedmiotów w przestrzeni; stosowanie określeń: na, pod, przed, za, wysoko, nisko;
● liczenie z wymienianiem kolejnych liczebników głównych; zwrócenie uwagi na rolę ostatniego liczebnika;
● liczenie palców, przedmiotów itp.;
● składanie pociętych obrazków w całość według podanego wzoru.

TYDZIEŃ III - Magia świąt
● dzielenie się swoimi przeżyciami;
● wzajemne okazywanie sobie uczuć przez członków rodziny;
● rozumienie znaczenia estetycznego urządzenia wnętrz, w których się przebywa.
● dzielenie się informacjami na temat ważnych wydarzeń z życia rodziny;
● stosowanie form grzecznościowych względem siebie, a także osób dorosłych w każdej sytuacji (w domu, w przedszkolu, na ulicy);
● liczenie palców, przedmiotów itp.;
● używanie określeń: wysoki, niski, długi, krótki;
● obserwowanie środowiska przyrodniczego; zwracanie uwagi na dominującą kolorystykę, zmiany, jakie zachodzą w przyrodzie.

TYDZIEŃ IV - Zabawki
● dzielenie się informacjami na temat ważnych wydarzeń z życia rodziny;
● wzajemne okazywanie sobie uczuć przez członków rodziny;
● dzielenie się swoimi przeżyciami;
● stosowanie form grzecznościowych względem siebie, a także osób dorosłych w każdej sytuacji (w domu, w przedszkolu, na ulicy);
● wykorzystywanie w zabawach różnych zabawek, przedmiotów;
● uczestniczenie w zabawach twórczych (głównie tematycznych, konstrukcyjnych i ruchowych);
● nauka na pamięć krótkich wierszy i piosenek treściowo bliskich dzieciom oraz sytuacjom, z jakimi się spotykają;
● porządkowanie jednorodnych obiektów w otoczeniu na podstawie różnic występujących między nimi;
● liczenie palców, przedmiotów itp.


Wierszyk: Bałwanek 
Sypie z nieba biały puch
Ty bałwanka z niego zrób
Jedna kula, druga kula
I już bałwan z nami hula

Czapka z garnka, nos z marchewki
Już bałwanek jest niekiepski
Jeszcze oczy i guziki
Bałwan wyszedł znakomity

Ty bałwanka także zrób
Nawet, gdy nie sypie puch

Piosenka: Tak się zachmurzyło
Tak się zachmurzyło słonko się ukryło.
Pada, pada śnieżek biały dawno go nie było 2x
Chodźmy na saneczki, chłopcy i dzieweczki.
Pojedziemy wszyscy razem z wysokiej góreczki 2x
Biegiem, biegiem, biegiem razem z panem śniegiem.
Przystaniemy na tej górce równiutkim szeregiem 2x
Pędzimy, pędzimy nic się nie boimy.
Aż tu na raz bęc na śnieżek i wszyscy leżymy. 2x

 

Godło Rzeczypospolitej Polskiej Miasto Rybnik
Ministerstwo Edukacji Narodowej Kuratorium Oświaty w Katowicach