TEMATYKA ZAJEĆ -MARZEC

2024-03-01

TEMATYKA W MARCU

 

TYDZIEŃ PIERWSZY: POGODA MARCOWA

 

Dzieci:

- określą swój nastrój

− dowiedzą się, co oznacza przysłowie W marcu jak w garncu

− wysłuchają wiersza Moniki Malechy Garderoba przedszkolaka

− wysłuchają opowiadań Ewy Stadtmüller Marcowa pogoda oraz Wiktorii Kowalskiej Macieja Ciechomskiego Sadzenie roślin lub Mieszanie kolorów

− zaprojektują marcowy garnek

− uzupełnią kalendarz pogody

− poznają literę u, U w toku zabaw

− rozwiążą zagadki

− wysłuchają i nauczą się piosenki Wiosna na hulajnodze

− poznają oznaki wiosny

− będą klasyfikować i przeliczać przedmioty

− ułożą historyjkę obrazkową w odpowiedniej kolejności

− przygotują przedszkolny ogródek

− dowiedzą się, czego do życia potrzebuje roślina

− dowiedzą się, dlaczego niektóre przedmioty toną, a inne nie

− dowiedzą się, jak ubierać się na cebulkę

− wykonają pracę plastyczną Marcowe ubrania

 

TYDZIEŃ DRUGI: WIOSNO, ACH TO TY

Dzieci:

− wysłuchają opowiadania Agaty Widzowskiej Powrót bociana

− określą swój nastrój

− wysłuchają i nauczą się piosenki Bociek

− wykonają pracę plastyczną Kolory wiosny

− poznają literę c, C w toku zabaw

− odkryją zapis cyfrowy liczby 10

− utrwalą wiadomości na temat ptaków powracających do Polski na wiosnę

− poznają ciekawostki na temat wybranych ptaków

− określą, dlaczego nie wolno dotykać ptasich gniazd

− będą rysować ptaki, które powracają do Polski na wiosnę

− dowiedzą się, czym są budki lęgowe i jaka jest ich rola

− będą przeliczać w dostępnym dla siebie zakresie

− określą, gdzie jest więcej elementów, a gdzie – mniej

− dowiedzą się, na czym polega praca ogrodnika

− utrwalą nazwy narzędzi ogrodniczych

− powiedzą, jakie prace należy wiosną wykonać w ogrodzie

− powiedzą, dlaczego ważne jest robienie wiosennych porządków

− wykleją krople deszczu plasteliną

− wykonają doświadczenia związane z zagadnieniem obiegu wody w przyrodzie

− dowiedzą się, na czym polega obieg wody w przyrodzie

 

TYDZIEŃ TRZECI: MAMY RÓŻNE CHARAKTERY

Dzieci:

- określą swój nastrój

− wezmą udział w zabawach orientacyjno-porządkowych

− wysłuchają wiersza Barbary Szelągowskiej Moje emocje

− wysłuchają i nauczą się piosenki Niełatwo nas pomylić

− poznają podstawowe wartości, którymi należy się kierować

− stworzą drzewo wartości

− wysłuchają i nauczą się na pamięć wiersza Jadwigi Koczanowskiej Przyjaciel

− poznają pojęcia: długi, krótki, dłuższy, krótszy

− poznają literę ł, Ł w toku zabaw

− poszerzą wiedzę o emocjach

− odróżnią zachowania pozytywne i negatywne

− wypowiedzą się na temat przyjaźni

− wezmą udział w zabawach konstrukcyjnych

− wykonają pracę plastyczną

 

TYDZIEŃ CZAWRTY: WIELKANOC

Dzieci:

−określą swój nastrój

− wezmą udział w zabawach orientacyjno-porządkowych

− wysłuchają wiersza Wiesławy Żaby-Żabińskiej Wkrótce Wielkanoc

− wysłuchają opowiadania Klaudii Cebuli Wielkanocne tradycje

− poznają wygląd koszyczka wielkanocnego

− poznają literę j, J w toku zabaw

− wysłuchają i nauczą się piosenki Święta Wielkanocne

− zapoznają się z wielkanocnymi tradycjami

− będą rozwiązywać zadania tekstowe

− będą prowadzić własną hodowlę

− dowiedzą się, co robi się w śmigus-dyngus

− będą rozwijać umiejętność przeliczania w poznanym zakresie

− wezmą udział w improwizacji

− wykonają pracę plastyczną

 

 

Godło Rzeczypospolitej Polskiej Miasto Rybnik
Ministerstwo Edukacji Narodowej Kuratorium Oświaty w Katowicach