TEMATYKA W MARCU
TYDZIEŃ PIERWSZY: POGODA MARCOWA
Dzieci:
- określą swój nastrój
− dowiedzą się, co oznacza przysłowie W marcu jak w garncu
− wysłuchają wiersza Moniki Malechy Garderoba przedszkolaka
− wysłuchają opowiadań Ewy Stadtmüller Marcowa pogoda oraz Wiktorii Kowalskiej Macieja Ciechomskiego Sadzenie roślin lub Mieszanie kolorów
− zaprojektują marcowy garnek
− uzupełnią kalendarz pogody
− poznają literę u, U w toku zabaw
− rozwiążą zagadki
− wysłuchają i nauczą się piosenki Wiosna na hulajnodze
− poznają oznaki wiosny
− będą klasyfikować i przeliczać przedmioty
− ułożą historyjkę obrazkową w odpowiedniej kolejności
− przygotują przedszkolny ogródek
− dowiedzą się, czego do życia potrzebuje roślina
− dowiedzą się, dlaczego niektóre przedmioty toną, a inne nie
− dowiedzą się, jak ubierać się na cebulkę
− wykonają pracę plastyczną Marcowe ubrania
TYDZIEŃ DRUGI: WIOSNO, ACH TO TY
Dzieci:
− wysłuchają opowiadania Agaty Widzowskiej Powrót bociana
− określą swój nastrój
− wysłuchają i nauczą się piosenki Bociek
− wykonają pracę plastyczną Kolory wiosny
− poznają literę c, C w toku zabaw
− odkryją zapis cyfrowy liczby 10
− utrwalą wiadomości na temat ptaków powracających do Polski na wiosnę
− poznają ciekawostki na temat wybranych ptaków
− określą, dlaczego nie wolno dotykać ptasich gniazd
− będą rysować ptaki, które powracają do Polski na wiosnę
− dowiedzą się, czym są budki lęgowe i jaka jest ich rola
− będą przeliczać w dostępnym dla siebie zakresie
− określą, gdzie jest więcej elementów, a gdzie – mniej
− dowiedzą się, na czym polega praca ogrodnika
− utrwalą nazwy narzędzi ogrodniczych
− powiedzą, jakie prace należy wiosną wykonać w ogrodzie
− powiedzą, dlaczego ważne jest robienie wiosennych porządków
− wykleją krople deszczu plasteliną
− wykonają doświadczenia związane z zagadnieniem obiegu wody w przyrodzie
− dowiedzą się, na czym polega obieg wody w przyrodzie
TYDZIEŃ TRZECI: MAMY RÓŻNE CHARAKTERY
Dzieci:
- określą swój nastrój
− wezmą udział w zabawach orientacyjno-porządkowych
− wysłuchają wiersza Barbary Szelągowskiej Moje emocje
− wysłuchają i nauczą się piosenki Niełatwo nas pomylić
− poznają podstawowe wartości, którymi należy się kierować
− stworzą drzewo wartości
− wysłuchają i nauczą się na pamięć wiersza Jadwigi Koczanowskiej Przyjaciel
− poznają pojęcia: długi, krótki, dłuższy, krótszy
− poznają literę ł, Ł w toku zabaw
− poszerzą wiedzę o emocjach
− odróżnią zachowania pozytywne i negatywne
− wypowiedzą się na temat przyjaźni
− wezmą udział w zabawach konstrukcyjnych
− wykonają pracę plastyczną
TYDZIEŃ CZAWRTY: WIELKANOC
Dzieci:
−określą swój nastrój
− wezmą udział w zabawach orientacyjno-porządkowych
− wysłuchają wiersza Wiesławy Żaby-Żabińskiej Wkrótce Wielkanoc
− wysłuchają opowiadania Klaudii Cebuli Wielkanocne tradycje
− poznają wygląd koszyczka wielkanocnego
− poznają literę j, J w toku zabaw
− wysłuchają i nauczą się piosenki Święta Wielkanocne
− zapoznają się z wielkanocnymi tradycjami
− będą rozwiązywać zadania tekstowe
− będą prowadzić własną hodowlę
− dowiedzą się, co robi się w śmigus-dyngus
− będą rozwijać umiejętność przeliczania w poznanym zakresie
− wezmą udział w improwizacji
− wykonają pracę plastyczną