TYDZIEŃPIERWSZY -TAK MIJA NAM CZAS…
Dzieci :
- określą swój nastrój
− poznają nazwy pór roku
− poznają nazwy dni tygodnia
− poznają literę s, S w toku zabaw
− wysłuchają piosenki Cztery pory roku
− dowiedzą się, czym jest kalendarz i do czego służy
− rozwiążą zagadki o porach roku
− poznają zawód zegarmistrza
− dowiedzą się, jakie narzędzia służą do pomiaru czasu
− ułożą własny plan dnia
− dowiedzą się, czym jest wehikuł czasu
− będą obserwowały porę roku – zimę
− będą improwizowały przy nagraniu muzyki klasycznej
− wykonają pracę plastyczną Kapsuła czasu
Zabawa z piosenką (elementy metody Émile’a Jaques’a-Dalcroze’a).
Nagranie piosenki Cztery pory roku, odtwarzacz CD.
Ustawienie: w parach na obwodzie koła.
Dzieci:
Cztery piękne pory roku: stoją w lekkim rozkroku z opuszczonymi rękami
wiosna, lato, jesień, zima. i wykonują melodeklamację,
Każda ważna i potrzebna,
każda całkiem inna.
1. Wiosna przychodzi w parach podają sobie ręce i wykonują krok
w kwiatach, motylach, do siebie, krok od siebie,
budzi biedronki,
pszczoły i trzmiele.
Lato we włosach przechodzą do lekkiego rozkroku, wyciągają
ma kłosy zboża: ręce i zataczają nimi przed sobą koło (2 x),
złotej pszenicy,
żyta, jęczmienia.
Lato we włosach unoszą ręce w górę i na palcach obracają się
ma kłosy zboża: wokół siebie, kłaniają się,
złotej pszenicy,
żyta, jęczmienia.
2. Jesień warzywa, owoce niesie, podają sobie ręce w parach i wykonują krok
zbiera orzechy i grzyby w lesie. do siebie, krok od siebie,
Zima nam daje łyżwy i sanki, przechodzą do rozkroku, wyciągają przed
siebie na przemian raz lewą, raz prawą rękę,
i lepi śliczne, białe bałwanki. rysują w powietrzu kontur bałwanka,
Zima nam daje łyżwy i sanki, unoszą ręce w górę i na palcach obracają się
i lepi śliczne, białe bałwanki. wokół siebie, kłaniają się...
TYDZIEŃ DRUGI - ZWIERZĘTA ZIMĄ
Dzieci :
−określą swój nastrój
− wysłuchają opowiadania o zwierzętach
− będą tworzyć zdrobnienia oraz nazwy ulic od nazw ptaków
− dowiedzą się, czym dokarmiać ptaki
− poznają literę n, N w toku zabaw
− wysłuchają piosenki Dokarmiamy ptaki
− rozwiążą zagadki o zwierzętach
− wykonają ptasi karmnik
− będą przeliczać w dostępnym zakresie
− dowiedzą się, że działanie matematyczne, w którym przybywa elementów, nazywa się
dodawaniem
− wykonają odznakę dla leśniczego
− zapoznają się z pracą leśniczego
− poznają tropy wybranych zwierząt
− wzbogacą wiedzę o drzewach liściastych i iglastych
− dowiedzą się, w jaki sposób można wyrażać smutek
− wyrażą emocje poprzez różne formy ekspresji
− wykonają pracę plastyczną Las zimą
TYDZIEŃ TRZECI - KIM SĄ RODZICE MOICH RODZICÓW
Dzieci :
- wysłuchają opowiadania Barbary Szelągowskiej Trema przed występem
− wysłuchają wiersza Martyny Marzec Czas z dziadkami
− określą swój nastrój
− wysłuchają i nauczą się piosenki Superbabcia i Superdziadek
− wykonają prace plastyczne Prezenty dla babci i dziadka
− poznają literę b, B w toku zabaw
− będą wykonywać zadania integrujące grupę
− dowiedzą się, kim dla ich rodziców są babcia i dziadek
− dowiedzą się, jakie prezenty sprawiają największą radość
− dowiedzą się, kiedy obchodzony jest Dzień Babci, a kiedy Dzień Dziadka
− określą, dlaczego należy pomagać osobom starszym
− będą doskonalić umiejętność odwzorowywania
− utrwalą przeliczanie w dostępnym dla siebie zakresie
− będą rozwijać spostrzegawczość
− powiedzą, jak można spędzać czas z babcią i dziadkiem
− usprawnią syntezę wzrokową
− rozwiną motorykę małą
− będą dzielić wyrazy na sylaby
− rozwiną umiejętność wyrażania świata komunikatami niewerbalnymi
TYDZIEŃ CZWARTY - FRYZJER, WETERYNARZ,CZY LEKARZ?
Dzieci :
-będą nazywać wymarzone zawody
− określą swój nastrój
− wezmą udział w zabawach orientacyjno-porządkowych
− wysłuchają wiersza Barbary Szelągowskiej Kim są rodzice?
− wykonają plakat o zawodach
− dowiedzą się, kim z zawodu są ich bliscy
− dowiedzą się, czym zajmują się wybrane zawody
− wysłuchają i nauczą się piosenki Kim będę w przyszłości
− będą rozwijać percepcję słuchową i wzrokową
− będą poznawać akcesoria i przyrządy potrzebne do pracy
− będą poznawać dawne zawody i te współczesne
− wypowiedzą się na temat, kim chcą być w przyszłości
− narysują wymarzony zawód
− wykonają pracę plastyczną W przyszłości będę…