TYDZIEŃ PIERWSZY: MIKOŁAJ TUŻ, TUŻ
DZIECI:
-określą swój nastrój
− będą rozwijać słownictwo
− poznają literę l, L w toku zabaw
− wysłuchają i nauczą się piosenki o Świętym Mikołaju
− będą rozwijać umiejętność dodawania na konkretach
− dowiedzą się, dlaczego warto się dzielić
− wezmą udział w zabawie dramowej
− dowiedzą się, kim jest wolontariusz
− wezmą udział w dyskusji na temat: Jak pomóc innym?
− będą odwzorowywać rytmy
− dowiedzą się, jak w Polsce obchodzone są mikołajki, a jak obchodzi się je w innych miejscach na świecie
− wymienią się z innymi dobrymi słowami
− wykonają pracę plastyczną Prezent dla innych
− będą brać udział w grze matematycznej
TYDZIEŃ DRUGI: ZIMA JEST CORAZ BLIŻEJ
DZIECI:
- określą swój nastrój
− wysłuchają opowiadań związanych z zimową tematyką
− wymienią oznaki zimy
− poznają literę y, Y w toku zabaw
− wysłuchają i nauczą się piosenki Sypie śnieg
− rozwiną umiejętność zadawania pytań
− określą wielkość, używając określeń: duży, większy, największy/ mały, mniejszy, najmniejszy
− poznają liczbę 0
− rozwiną umiejętność tworzenia opisów
− wykonają eksperymenty ze śniegiem
− rozpoznają i nazwą podstawowe emocje
− dowiedzą się, w jaki sposób czerpać radość
− wykonają prace plastyczne: Bałwanki oraz Biała zima
− rozwiną umiejętność tworzenia kodu
TYDZIEŃ TRZECI: MAGIA ŚWIĄT
DZIECI:
- określą swój nastrój
− wysłuchają opowiadań o tematyce świątecznej
− dowiedzą się, jak przygotowujemy się do świąt Bożego Narodzenia
− poznają literę r, R w toku zabaw
− wysłuchają piosenki Choinka przedszkolaków i ją zaśpiewają, wysłuchają kolęd
− poznają tradycje związane ze świętami Bożego Narodzenia
− dowiedzą się, w jaki sposób ludzie przesyłają sobie życzenia
− zaprojektują kartki z życzeniami dla swoich rodziców
− odkryją zapis cyfrowy liczby 7
− poznają potrawy wigilijne
− wspólnie ubiorą choinkę
− poznają świąteczne zapachy
− rozwiną umiejętność przeliczania
− dowiedzą się, czym jest szopka
− rozwiążą zagadki
− obejrzą kartki bożonarodzeniowe
− będą uczestniczyły w wigilii przedszkolnej
− zapoznają się z tradycjami bożonarodzeniowymi
− wykonają pracę plastyczną Wigilijny dzień
TYDZIEŃ CZWARTY: ZABAWKI
DZIECI:
- wysłuchają opowiadania Barbary Szelągowskiej Opowieści ze strychu
− określą swój nastrój
− wysłuchają i nauczą się piosenki Zabawy zabawek
− wykonają pracę plastyczną Zabawki w przyszłości
− będą opowiadać o swoich zabawkach
− wykonają własną zabawkę
− dowiedzą się, jak ważne jest dbanie o własne i cudze rzeczy
− będą układać rytm
− dowiedzą się, jak powstaje pluszowy miś
− powiedzą, jakie misie są im znane
− utrwalą przeliczanie elementów w dostępnym dla siebie zakresie
− dowiedzą się, jakimi zabawkami bawiono się w przeszłości, a jakimi bawi się obecnie
− będą rymować
− wcielą się w rolę aktora
− będą rozwijać myślenie logiczne podczas zabaw z kodowania
− będą brać udział w zabawach integrujących grupę
− powiedzą, czym jest przyszłość